MorskiTransport

Belgowie prezentują autonomiczny kontenerowiec. Tak wygląda przyszłość branży?

Autonomiczny kontenerowiec został opracowany przez holenderskich inżynierów

Belgijska firma ZULU Associates przedstawiła nowy autonomiczny, bezemisyjny kontenerowiec do przewozu na krótkich trasach morskich. Projekt statku o pojemności 200 TEU, wyposażonego w dodatkowy system wspomagania wiatrem, stanowi rozwinięcie morskiej wersji barki X-Barge o pojemności 90 TEU, obecnie będącej w końcowej fazie konstrukcji.

ZULU prezentuje autonomiczny kontenerowiec

Najnowszy autonomiczny kontenerowiec został opracowany przez holenderskich inżynierów okrętowych z firmy Conoship International. Jak powiedział Antoon Van Coillie, CEO Zulu Associates:

Cieszymy się, że możemy współpracować z Conoship International, który podziela naszą pasję do innowacji. Wspólnie z Conoship stawiamy sobie wyzwanie, aby zbudować najbardziej zaawansowany i innowacyjny statek, jaki możemy. Dlatego oprócz pełnej elektryczności i autonomii dodajemy łopatki wiatrowe i badamy napęd za pomocą folii falowej. To bardzo ekscytujący czas dla budowy statków na krótkie trasy morskie, gdzie tradycyjne koncepcje są kwestionowane, co powoduje zmiany i umożliwia nowe możliwości bezemisyjnego transportu – stwierdził.

Czytaj też: Chińczycy mierzą wysoko! Zbudują kontenerowiec z napędem jądrowym

Belgia w czołówce innowacji morskich

Jak informuje portal Marine Link, Van Coillie potwierdził, że projektanci poszukują rozwiązania umożliwiającego funkcjonowanie jednostki za pomocą modułowych kontenerów energetycznych, wykorzystujących baterie i/lub systemy zasilania oparte na wodorze, jako główne źródła energii. Trwają także równoległe rozmowy z dostawcami energii na zasadzie użytkowania, co jest integralną częścią operacji statku.

Autonomia jest wciąż w powijakach, ale chcemy pokazać, co jest możliwe i wspierać proces dostosowywania regulacji do tempa innowacji. W rezultacie Zulu MASS został zaprojektowany od samego początku jako statek bezzałogowy, będący częścią Systemu Autonomii Morskiej, co pozwoli mu konkurować z jednostkami zasilanymi paliwem kopalnym lub hybrydowymi – stwierdził Coillie.

Van Coillie dodał, że Zulu Associates w pełni wspiera dążenia rządu belgijskiego i innych krajów do wprowadzenia innowacji morskiej w życie.

Czytaj też: Kształtowanie się cen paliw a ryzyka globalne

Belgia jest w czołówce innowacji morskich i ma ramy prawne dla projektów pilotażowych z udziałem bezzałogowych jednostek na Morzu Północnym od lipca 2021 roku. To dało nam pewność, że warto zainwestować w Zulu MASS, podczas gdy niektórzy w branży byli znacznie bardziej ostrożni. Obecnie Belgia, Wielka Brytania, Dania i Holandia podpisały memorandum, którego celem jest harmonizacja procedur uzyskiwania certyfikacji dla bezzałogowego statku pływającego między tymi czterema krajami. Powinno to skutkować jednym wnioskiem zastępującym konieczność składania dwóch lub więcej pozwoleń. Mamy nadzieję skorzystać z tej szansy i wprowadzić Zulu Mass na wodę już w 2025 roku – dodał.

Ekologiczne kontenerowce podbijają rynek! Dane nie zostawiają złudzeń!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button