IntralogistykaMagazynyPrzemysł 4.0

Firma ma nowy elektryczny wózek paletowy. Podbije rynek?

Operator może sterować maszyną, używając tylko jednej ręki

STILL zaprezentował nowy elektryczny wózek paletowy EXH-SF 16C-20C, będący jednym z najbardziej kompletnych rozwiązań firmy do przemieszczania średnich i lekkich ładunków. Sprzęt ma sprawdzać się w miejscach, gdzie największymi wymaganiami nie są zdolność do przenoszenia ładunku ani jego podnoszenia, ale manewrowość w ciasnych przestrzeniach. 

STILL przedstawia nowy elektryczny wózek paletowy

Jak podaje STILL, z szerokością zaledwie 72 centymetrów i widełkami o długości do 2,4 metra, elektryczny wózek paletowy jest w stanie precyzyjnie poruszać się po wąskich korytarzach z ładunkiem ważącym 2 tony. Jak informuje portal Logística Profesional, nowy pojazd wyposażono w elektryczny system kierowania, dzięki któremu operator może sterować maszyną, używając tylko jednej ręki.

Ponadto, jego głowica wyposażona jest w ekran LED lub ekran dotykowy – w zależności od życzenia klienta – umożliwiający sprawdzenie istotnych informacji na temat sprzętu. Ten element występuje również w innych modelach, takich jak EXH 14-20 Plus.

Wózek posiada składaną platformę dla kierowcy, wyposażoną w sprężyny dla zapewnienia maksymalnej stabilności. Posiada także koła podporowe zamontowane na sprężynach oraz koło napędowe w środku.

Wraz ze złożonymi bocznymi belkami otaczającymi maszt, platforma jest elementem, który znacznie ułatwia pracę operatora, który może poruszać się z maszyną nawet z prędkością 8,5 km/h. Jak informuje portal Logística Profesional, firma uzupełniła funkcje bezpieczeństwa o swojego asystenta jazdy STILL Curve Speed, który automatycznie dostosowuje prędkość podczas skręcania, aby uniknąć wywrotek i kolizji.

STILL ma nowy elektryczny wózek paletowy. Podbije rynek?
STILL

Czytaj też: Zwinne, kompaktowe i elektryczne. Baoli przedstawia nowe wózki

Nowoczesny wózek idealnie sprawdzi się w magazynie

Wózek posiada różne tryby jazdy. Tryb ECO umożliwia oszczędzanie energii, natomiast tryb BOOST zwiększa efektywność w zakrętach. Istnieje również możliwość wyboru programu Blue-Q, który wyłącza nieużywane komponenty w celu oszczędzania energii tam, gdzie nie jest to niezbędne.

Czytaj też: Gigant z Tajwanu opóźnia budowę fabryki czipów w USA. Chce zachęt od państwa

Jak informuje portal Logística Profesional, firma stosuje także technologię litowo-jonową, która umożliwia naładowanie baterii do 50% w zaledwie pół godziny i całkowite naładowanie w 90 minut. Oprócz szybkiego ładowania, baterie Li-Ion pozwalają na tymczasowe ładowanie między przerwami lub zmianami. W ten sposób, poprzez aktywację trybów jazdy dla oszczędzania energii, wózek jest aktywny i dostępny przez cały czas.

Taki poziom operacyjności jest możliwy nawet w trudnych warunkach i przy niskiej temperaturze, ponieważ firma umożliwia dostosowanie sprzętu do pracy w chłodniach o temperaturze do -35ºC, zarówno w wersjach z akumulatorami kwasowo-ołowianymi, jak i litowymi. Ta ostatnia opcja jest szczególnie optymalna, ponieważ jej baterie litowo-jonowe są samonagrzewające i nie tracą pojemności pracy w bardzo niskich temperaturach.

Norwegowie stawiają na roboty. Już pracują w magazynie

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button