KolejowyTransport

Emiraty wreszcie uruchomiły ogólnokrajową sieć kolejową

Łączna szacowana przepustowość sieci to 60 mln ton ładunków rocznie

Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) uruchomiły ogólnokrajową sieć kolejową. Mohammed bin Rashid Al Maktoum, wiceprezydent i premier Zjednoczonych Emiratów Arabskich, poprowadził ceremonię inauguracyjną w Abu Dhabi. 

Emiraty uruchomiły ogólnokrajową sieć kolejową

Zjednoczone Emiraty Arabskie (ZEA) uruchomiły ogólnokrajową sieć kolejową  o długości około 900 kilometrów. Państwowa spółka Etihad Rail wspomniała, że wszystkie siedem emiratów będzie teraz połączonych z główną koleją krajową, a w całym kraju uruchomiono już kolejowe przewozy towarowe.

W tym przypadku sieć może liczyć na 38 lokomotyw EMD SD70 i ponad 1000 wagonów. Etihad Rail zaznaczył, że lokomotywy te będą najpotężniejszymi lokomotywami pociągów towarowych na Bliskim Wschodzie, o mocy 4500 KM. Lokomotywy dostarczy amerykański producent Progress Rail, natomiast wagony dostarczy chińska firma China CNR.

Sieć będzie wykorzystywana do transportu wszelkiego rodzaju towarów, co podkreślił prezes Etihad Rail. Wymienione przez Etihad Rail rodzaje ładunków to m.in. produkty petrochemiczne, surowa stal, wapień, cement, materiały budowlane, odpady przemysłowe i domowe, aluminium, towary spożywcze oraz drobnica. Firma wydobywcza Stevin Rock i producent chemiczny Borogue są jednymi z pierwszych firm EAU, które podpisały umowy na korzystanie z zupełnie nowej sieci.

Czytaj też: Francja planuje kolejne miliardowe inwestycje w transport kolejowy

Ogromny projekt, który zmniejszy ruch drogowy

Łączna szacowana przepustowość sieci to 60 mln ton ładunków rocznie. EAU oczekuje, że nowa sieć zmniejszy ruch drogowy o 21% do 2050 roku. Pociągi towarowe na nowej Krajowej Sieci Kolejowej będą osiągać prędkość 120 km/h. Sieć została zbudowana zachowaniem europejskiego standardu szerokości torów i będzie wyposażona w system sygnalizacji ECTS poziomu 2. Sieć będzie połączona z czterema głównymi portami oraz 7 centrami logistycznymi w całej EAU.

Sieć jest również wyposażona w szereg stacji ładowania w głównych węzłach, w tym w porcie Khalifa, Dubai Industrial City i Jebel Ali Port. Masową skalę projektu można podsumować niektórymi danymi podanymi przez Etihad Rail:

Nad projektem pracowało 11 wykonawców, 25 konsultantów i 28 tysięcy specjalistów. Jego realizacja zajęła 133 miliony godzin pracy i 40 tysięcy zgód od 180 agencji rządowych – informuje Etihad Rail.

Czytaj też: Arabia Saudyjska i Argentyna jeszcze w tym roku mogą wejść do grupy BRICS!

RegioJet zamawia lokomotywy elektryczne od Alstom

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button