PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Info z rynkuIntermodalnyMorskiTransport

Amerykański terminal prezentuje wielki proekologiczny plan

Terminal kontenerowy Long Beach szacuje, że plan "Net Zero" będzie kosztował 200 milionów dolarów

Terminal kontenerowy Long Beach (LBCT), najbardziej zaawansowany technologicznie obiekt do obsługi kontenerów w Stanach Zjednoczonych, oficjalnie ogłosił swój proekologiczny plan działania Net Zero.

Terminal Long Beach ogłasza plan Net Zero

W ramach projektu przebudowy o wartości 2,5 miliarda dolarów, który rozpoczął się 10 lat temu, nowy program pozwoli ​​LBCT jeszcze bardziej zminimalizować wpływ na środowisko w większym regionie Long Beach/South Bay, a także zapewni firmom, które polegają na międzynarodowej wysyłce towarów, natychmiastowe rozwiązania w celu spełnienia wymagań dotyczących sprawozdawczości w zakresie emisji poza terenem terminalu.

Wdrożenie ekologicznego sprzętu do obsługi ładunków – od elektrycznych żurawi z podwójnym wysięgnikiem, po zasilane bateriami urządzenia do przemieszczania kontenerów – czterokrotnie zwiększyło przepustowość terminalu do 3,3 mln kontenerów rocznie, przy jednoczesnej redukcji emisji gazów cieplarnianych o ponad 80 procent.

Terminal kontenerowy Long Beach szacuje, że plan „Net Zero” będzie kosztował 200 milionów dolarów. Większość tych środków zostanie przeznaczona na dodatkowy sprzęt i infrastrukturę o zerowej emisji, a także na energię odnawialną, w tym tę wytwarzaną na miejscu. Ze względu na znaczący pozytywny wpływ na skalę lokalną i globalną, LBCT uzyskuje wsparcie ze strony ważnych agencji rządowych, czego dowodem jest niedawna dotacja w wysokości 30,1 miliona dolarów na konwersję traktorów na elektryczne.

Czytaj też: Port Long Beach planuje terminal montażowy turbin wiatrowych

Plan działań Net Zero

Zgodnie z przyjętymi na szczeblu międzynarodowym protokołami dotyczącymi gazów cieplarnianych i zobowiązaniami do ograniczenia przyczyn zmian klimatu, firmy coraz częściej zastanawiają się, jak ograniczyć emisje dwutlenku węgla zarówno bezpośrednio w ramach swojej działalności, jak i pośrednio poprzez łańcuchy dostaw. Jako obiekt przeładunkowy, który umieszcza kontenery na ciężarówkach i pociągach z niewielką lub zerową emisją, LBCT zapewni teraz znaczącą opcję redukcji emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu dostaw dla tysięcy firm wysyłających produkty od zagranicznych dostawców.

Plan działań LBCT Net Zero 2030 w zakresie klimatu koncentruje się przede wszystkim na:

  • Bezpośrednich emisjach dwutlenku węgla generowanych przez sprzęt lub pojazdy będące własnością i obsługiwane przez LBCT, takie jak wszystkie dźwigi i sprzęt do przeładunku.
  • Pośredniej emisji dwutlenku węgla ze zużycia energii elektrycznej, która zasila budynki i sprzęt elektryczny.
  • Współpracy w ramach łańcucha dostaw LBCT w celu redukcji gazów cieplarnianych generowanych przez partnerów i ich statki, ciężarówki, pociągi, holowniki i inne maszyny usługodawców.

Założony w 1986 roku terminal kontenerowy Long Beach prowadzi działalność w zakresie obsługi terminalu morskiego i jest siedzibą zaawansowanego technologicznie obiektu Middle Harbor Terminal.

Czytaj też: Terminal instalacyjny w Świnoujściu i fabryka turbin w Szczecinie to nowe inwestycje Baltic Power

Port Long Beach testuje bezemisyjny sprzęt elektryczny

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button