E-commerce

Chiński gigant ecommerce notuje lepsze zyski, niż się spodziewano

Gigant e-commerce odnotował dochód netto w wysokości 6,8 mld dolarów

Alibaba Group Holding notuje wyższe zyski, niż oczekiwano. Stało się to dzięki ograniczeniu wydatków i zmniejszeniu strat za granicą. Lider e-commerce nadrobił także wzrost na rodzimym rynku dotkniętym przez COVID. Przychody Alibaby wzrosły w grudniu o 2,1% do 35,5 miliarda dolarów. 

Alibaba notuje zyski

Zyski finansowe częściowo odzwierciedlają głębokie cięcia kosztów w firmie, która kiedyś przeznaczała dużo środków, aby zdominować szereg branż, od tradycyjnego handlu detalicznego po media. Obecnie Alibaba koncentruje się na tym, aby zwiększyć swoje zyski, jednocześnie radząc sobie z coraz ostrzejszą konkurencją ze strony arcyrywala JD.com.

Gigant e-commerce odnotował dochód netto w wysokości 6,8 mld dolarów, co z łatwością przekracza średnią szacunkową około 5 miliardów dolarów. Jako największa chińska firma e-commerce, Alibaba pozostaje barometrem popytu konsumenckiego w kraju. Jej akcje zyskały ponad 10% w 2023 roku. Analitycy spodziewają się, że zwrot w polityce Chin w zakresie COVID będzie stymulował całą gospodarkę. Ogólnokrajowa sprzedaż detaliczna online wzrosła w czwartym kwartale 2022 r. o 7,6% rok do roku.

Czytaj też: Amazon zamyka centrum logistyczne! Pracownicy zorganizowali strajk

Duża konkurencja na rynku

Na razie Alibaba prawdopodobnie nadal będzie koncentrować się na redukcji kosztów i rentowności, a nie na ekspansji biznesowej. Firma w zeszłym roku zmniejszyła zatrudnienie o około 19 000 pracowników. Alibaba spodziewa się, że ograniczenie kosztów – szczególnie w krajowych usługach konsumenckich i handlu międzynarodowym – będzie wspierać marże w najbliższym czasie. W dłuższej perspektywie gigant musi jednak znaleźć odpowiedź na nasilającą się konkurencję.

Alibaba nie może jednak polegać na zyskach z samej sprzedaży. Popularność bowiem zyskują platformy z krótkimi filmikami i transmisją na żywo, takie jak Douyin i Kuaishou Technology.

Podstawowa działalność firmy w zakresie handlu w Chinach spadła w kwartale o 1%. Jest to trzeci z rzędu spadek dla jednostki, która stanowi podstawę szerszego imperium. Z tego względu firma chce wprowadzić fundamentalne zmiany technologiczne i zaspokoić potrzeby na wysokowydajną elektronikę dla Al, które mają wzmocnić wyniki finansowe.

Czytaj też: Rok od inwazji. Chiny publikują 12-punktowy plan pokojowy. Co zawiera?

Zalando szykuje zwolnienia! Gigant wyrzuci kilkaset pracowników!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button