E-commerce
Gorące newsy

Zalando szykuje zwolnienia! Gigant wyrzuci kilkaset pracowników!

Pomimo sporego wzrostu liczby nowych klientów, firma wciąż traci

Zalando planuje spore zwolnienia. Internetowy gigant modowy przekazał w notatce dla personelu, że zlikwiduje setki miejsc pracy. Tym samym ​​Zalando trafiło na rosnącą listę firm e-commerce, które zwalniają pracowników z powodu obecnej sytuacji gospodarczej.

Zalando planuje zwolnienia

Zaledwie pół roku temu Zalando odłożyło w czasie wejście na rynek w Stanach Zjednoczonych z powodu rozczarowujących wyników finansowych. Teraz gigant handlu detalicznego idzie w ślady firm takich jak Shopify czy Amazon. Zalando planuje bowiem spore zwolnienia.

We wtorek pracownicy Zalando otrzymali wiadomość od współzałożycieli Roberta Gentza i Davida Schneidera. Firma przekazała, że ,, wyeliminuje kilkaset miejsc pracy” w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Cięcia mają dotyczą głównie wyższych szczebli kierowniczych. Założyciele przekonują, że pracownicy centrów logistycznych, obsługi klienta i sklepów stacjonarnych zostaną oszczędzeni. To samo dotyczy stanowisk operacyjnych w Zalando Studios.

Mimo że w ciągu ostatnich kilku lat nastąpił znaczny wzrost, po pandemii przyszło spowolnienie gospodarcze. Współzałożyciele piszą, że „pandemiczne wiatry osłabły od 2022 r., a otoczenie makroekonomiczne stało się trudniejsze”.

Nie jesteśmy tam, gdzie powinniśmy być, w związku z czym musimy podjąć jeszcze bardziej zdecydowane działania. Zalando musi być dużą firmą z małą strukturą. Dodaliśmy do naszej organizacji stopień złożoności, który wpłynął na naszą zdolność do szybkiego działania – kontynuują Gentz i Schneider.

W czerwcu akcje detalisty spadły poniżej ceny z pierwszej oferty publicznej w 2014 roku. W listopadzie ubiegłego roku platforma zaprzestała również działalności swojego sklepu z modą używaną Zircle, działającego w Niemczech, Szwecji i Danii.

Czytaj też: InPost rozpoczyna współpracę z Zalando

Firma nadal odnotowuje straty

Pandemia faktycznie pozwoliła Zalando na rozwinięcie skrzydeł, a przynajmniej w kwestii przyciągnięcia nowych klientów. Gigant posiada obecnie już łącznie ponad 50 milionów aktywnych klientów, których zyskał dzięki swojemu programowi lojalnościowemu. Średnio każdy aktywny użytkownik złożył 5,2 zamówienia.

Pomimo tego wzrostu, firma wciąż traci. Jej wynik netto to strata w wysokości 35,4 mln euro. W tym samym okresie 2021 roku jej dochód netto osiągnął stratę w wysokości 8,4 mln euro.

Wprowadzenie minimalnej wartości zamówienia zachęciło klientów do zwiększenia rozmiaru koszyka lub uiszczenia opłaty za dostawę. Dzięki temu zamówienia poniżej minimalnej wartości zamówienia są teraz opłacalne – stwierdziła firma w komunikacie prasowym.

Firma wskazuje, że straty mogą mieć związek z inflacją i zmianą preferencji konsumentów.

Chociaż nie jest jasne, jak będą wyglądały wydatki konsumenckie w ostatnim kwartale, ciężko pracujemy nad realizacją naszych strategicznych priorytetów i perspektyw finansowych – powiedziała Sandra Dembeck, dyrektor finansowy Zalando.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Zalando obniża prognozy w reakcji na słabszy popyt konsumencki

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button