PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
E-commerceMorskiTransport

Lidl uruchamia kolejne połączenie kontenerowe z Azji do Europy

Brak zawinięć pośrednich i przeładunkowych sprawi, że transport będzie szybki i punktualny

Firma żeglugowa Tailwind Shipping Lines – utworzona przez niemiecką sieć supermarketów Lidl w celu transportu jej towarów z Azji do Europy – rozpocznie w marcu 2023 roku transport kontenerowy Tiger Express, który połączy port Chittagong (w Bangladeszu) z europejskimi portami w Barcelonie i Moerdijk (w Holandii). Lidl uruchomi połączenie kontenerowe z Azji przede wszystkim dla transportu wyrobów włókienniczych.

Lidl uruchamia połączenie kontenerowe z Azji

Podobnie jak w innych przypadkach transportu kontenerów z Azji, realizowanego bezpośrednio przez producentów lub handlowców, również i ten będzie się opierał na małych czarterowanych kontenerowcach. Tailwind Shipping Lines wykorzysta kontenerowce Faith o pojemności 917 TEU, Panda 02 o pojemności 803 TEU oraz Solong o pojemności 803 TEU. Brak zawinięć pośrednich i przeładunkowych sprawi, że transport będzie szybki i punktualny.

Dla Lidl to już drugie bezpośrednie połączenie kontenerowe z Azji do Europy, po uruchomionym w 2022 roku połączeniu z chińskich portów Taicang, Ningbo i Shenzhen do europejskich Koper, Barcelona i Rotterdam. Firma obsługuje je za pomocą kontenerowców większych niż te z Bangladeszu, bowiem mają one pojemność od 4 000 do 5 500 TEU, a według pogłosek w maju do floty może dołączyć także statek Chicago o pojemności 6 000 TEU.

Czytaj też: Sieć Lidl rozpoczyna wysyłkę kontenerów drogą morską

Problemy z łańcuchem dostaw

Lidl należy do Schwarz Group, w której jest ponad 11 tysięcy sklepów w 32 krajach. W Polsce sieć handlowa ma już ponad 800 sklepów, a pod względem ich liczby plasuje się tylko za Biedronką z grupy Jeronimo Martins. W kwietniu 2022 r. niemiecka sieć handlowa utworzyła własną, dedykowaną firmę zajmującą się spedycją kontenerową, aby rozwiązać problem opóźnień i wysokich stawek frachtowych pobieranych przez dużych przewoźników międzykontynentalnych.

Podczas globalnego kryzysu łańcucha dostaw, który miał miejsce w czasie pandemii, wiele znanych marek detalicznych, w tym Ikea, Walmart i Home Depot, zdecydowało się na wyczarterowanie własnych statków. W styczniu zeszłego roku chiński producent mebli Loctek Ergonomic poszedł o krok dalej, zamawiając w Huanghai Shipbuilding nowy statek o pojemności 1 800 TEU, który ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale tego roku.

Czytaj też: Polacy chcą kupować rodzime produkty. Jak rozpoznać polskie produkty w sklepie?

Zakończono budowę magazynu Lidl Polska w Dobroszycach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button