PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Stadler opracuje pociąg akumulatorowy dla Amerykanów

Szwajcarski producent sprzedał w Europie już ponad sto dziesięć Flirt Akku

Szwajcarski producent Stadler podpisał umowę z Uniwersytetem Utah (USU) i inżynieryjnym ośrodkiem badawczym ASPIRE na stworzenie i przetestowanie akumulatorowego pociągu silnikowego na rynku amerykańskim. Stadler opracuje amerykański pociąg akumulatorowy w oparciu o europejską maszynę Flirt Akku. Szwajcarski producent sprzedał w Europie już ponad sto dziesięć takich maszyn.

Stadler dostarczy Amerykanom pociąg akumulatorowy

Dyrektor generalny Stadler US, Martin Ritter stwierdził, że system transportu kolejowego w Ameryce Północnej ma niewiele zelektryfikowanych tras lub nie ma ich wcale, a więc pociąg akumulatorowy jest dobrą bezemisyjną alternatywą dla pojazdów napędzanych olejem napędowym. Po Flirtach napędzanych wodorem dla Kalifornii, Stadler może teraz dostarczyć USA pojazdy zasilane bateryjnie.

Partnerzy przewidują, że dostosowanie nowego pociągu do infrastruktury i przepisów w Ameryce Północnej będzie wymagało szeroko zakrojonych badań i rozwoju. Stadler skoncentruje się na projektowaniu i produkcji, podczas gdy ASPIRE (Advancing Sustainability through Powered Infrastructure for Roadway Electrification) skoncentruje się na rozwoju infrastruktury ładowania przydrożnego. ASPIRE, USU i Stadler liczą, że ich testy przyspieszą potencjalną dekarbonizację amerykańskiego transportu pasażerskiego.

Czytaj też: Kazachstan kupi nowe wagony Stadler. Gigantyczne zamówienie!

A może wodór?

Dyrektor ASPIRE, dr Regan Zane, powiedział, że inwestycja zapewni miejsca pracy w zakresie projektowania i produkcji w Utah, a projekt utoruje drogę dla elektrycznych systemów komunikacji podmiejskiej i lekkiej kolei w regionie Wasatch Front. Partnerzy przekonują, że wykorzystanie kolei elektrycznej z akumulatorami poprawi jakość powietrza i obniży koszty operacyjne, a jednocześnie wesprze infrastrukturę ładowania, współdzieloną z elektrycznymi ciężarówkami, autobusami i samochodami osobowymi.

Akku to zasilana bateryjnie wersja lokomotyw serii Flirt firmy Stadler, która w normalnych warunkach eksploatacji zapewnia zasięg około stu kilometrów bez ładowania, a podczas testów udało się nawet pokonać dystans 224 kilometrów. Szwajcarski producent sprzedał w Europie już ponad sto dziesięć Flirt Akku. Na przykład w Niemczech pociągi zasilane bateriami zastąpiły flotę diesli na trasach Szlezwik-Holsztyn, Nadrenia-Palatynat i Meklemburgia-Pomorze Przednie. Firma opracowuje obecnie napędzaną wodorem wersję Flirt dla California San Bernardino County Transportation Authority (SBCTA), która została zaprezentowana na zeszłorocznych targach InnoTrans w Berlinie.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Polregio idzie na zakupy. Kupi 200 nowych pociągów w trzy lata!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button