Nowe połączenie intermodalne pomiędzy Ostrawą a Gdańskiem. Na trasie będą kursować pociągi o długości 750 m
Planowane jest nowe połączenie intermodalne, które połączy Ostrawę z Gdańskiem. Inauguracja planowana jest na początek września.
Połączenie intermodalne pomiędzy Polską a Czechami
Czeski przewoźnik kolejowy jest w trakcie rozbudowy sieci transportu na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. We wrześniu tego roku zostanie uruchomiony pociąg z Czech do Polski. Trasa połączy Port Gdańsk z czeską Ostrawą, jednym z największych ośrodków przemysłowych naszego południowego sąsiada.
Na trasie mają kursować pociągi o długości 750 m i będą w stanie przewieźć 112 TEU za jednym razem. Na początku połączenia będą realizowane trzy razy w tygodniu. Metrans zastrzega jednak, że jeśli połączenie okaże się popularne, rozważone zostanie realizowanie kursów częściej.
Zobacz także: RailBridge Cargo otwiera nowe trasy. Firma chce ominąć Rosję i Białoruś
Zobacz także: Nowy Jedwabny Szlak szansą dla polskiej gospodarki
Kto zyska na połączeniu?
Metrans ma nadzieję, że terminal kontenerowy w Ostrawie zyska miano ważnego ogniwa w łańcuchu dostaw i stanie się bramą dla rozwoju Metrans w tej części Europy. Co więcej, utworzona sieć połączeń ma ułatwić dystrybucję towarów na terenie Europy Środkowo-Wschodniej.
W komunikacie przewoźnika poinformowano również:
Ta nowa usługa uzupełni nasze już istniejące połączenia z portami europejskimi, a także zaoferuje i otworzy kolejny ważny korytarz transportowy. Ten aspekt jest szczególnie ważny w dzisiejszych trudnych czasach, kiedy termin „przeciążenie” towarzyszy nam na każdym kroku. Rozbudowa i dywersyfikacja szlaków transportowych z pewnością będzie odpowiednim narzędziem i pomoże uporać się z obecnym trudnym okresem zakłóceń łańcuchów dostaw.
Połączenie ma zostać zainaugurowane 5 września. Wówczas pierwszy pociąg wyruszy w trasę z Ostrawy do Gdańska. Planowany jest postój pociągu w Dąbrowie Górniczej. Metrans od dłuższego czasu planował podobne połączenie, aby uzyskać dostęp do DCT w Gdańsku, ponieważ umożliwi to rozwój transportu morskiego pomiędzy Azją i Europą.
Połączenie to również szansa dla portu w Gdańsku na rozwój i zwiększenie możliwości przeładunkowych. Terminal DCT w Gdańsku pobił ostatnio rekord liczby przeładowanych kontenerów z jednego statku, o czym pisaliśmy tutaj.
Znajdziesz nas w Google NewsNajwiększe huby logistyczne na świecie. Stawkę dominuje Azja
Jeden komentarz