DrogowyTransport

Grupa logistyczna raportuje wyniki za 2022 r. Sporo pozytywów mimo wyzwań gospodarczych

Rok 2022 minął pod znakiem kolejnych wyzwań, które wpłynęły na cały sektor TSL. Pomimo przeszkód w prowadzeniu działalności Grupa Raben raportuje pozytywne wyniki. 

Grupa Raben – wyniki 

W 2022 roku Grupa weszła na rynek austriacki. Sporymi wyzwaniami był natomiast dynamiczny wzrost cen, który wpłynął na całą gałąź logistyki. Zgodnie z szacunkami koszty energii elektrycznej i gazu stanowią łącznie ok. 25-30% kosztu składowania. Obecnie wyzwaniem dla działalności na rynku europejskim są nowe zasady wynikające z Pakietu Mobilności.

Ponadto, jak przekazano w informacji dla mediów, Grupa Raben prawie nie zmieniła struktury obsługiwanych sektorów:

W 2022 roku struktura obsługiwanych przez Grupę Raben sektorów praktycznie się nie zmieniła i obejmowała żywność (26%), branżę motoryzacyjną (20%), technologiczną (19%), chemiczną (16%), handel (11%) i FMCG niespożywcze (8%). Również zakres oferowanych usług był podobny jak rok wcześniej: dominował transport drogowy (65%), a na dalszych miejscach uplasowały się logistyka kontraktowa (11%), FTL & Intermodal (9%), Fresh Logistics (6%), sea & air (3%) i 4PL (3%) i pozostałe. Pomimo licznych wyzwań operator logistyczny zanotował przychody na poziomie ponad 2 mld EUR.

Zobacz także: Amazon testuje robotaxi. Zoox pojawił się na ulicach Kalifornii

Polski rynek logistyczny w niesprzyjającym otoczeniu makroekonomicznym

W 2022 roku Grupa Raben otworzyła nowy oddział w Warszawie w dzielnicy Białołęka, po praskiej stronie Wisły. W listopadzie oddano w tej lokalizacji magazyn logistyczny Raben Logistics Polska o powierzchni 7500 m kw. Znajduje się tam oddział operacji przeładunkowych, który pełni również funkcję platformy międzynarodowej skąd wyruszają ciężarówki do krajów bałtyckich i Finlandii.

W Grodzisku Mazowieckim sfinalizowano inwestycję należącą do Fresh Logistics Polska. W wyniku rozbudowy centrum dysponuje 18 564 m kw. powierzchni magazynowej (3 340 m kw. powierzchni przeładunkowej oraz aż 15 224 m kw. magazynu wysokiego składowania), co umożliwia składowanie 23 tys. palet  w temperaturze od 0 do +2°C (strefa Ultra Fresh) oraz od +2 do +6 °C.

Zobacz także: Wzrost chińskiej gospodarki ze względu na bariery strukturalne trwale spowolni!

W analizowanym okresie Raben Transport powiększył swoją flotę o 115 Mercedesów Actros i 66 naczep marki Schmitz Cargobull. Spółka mówi również o najważniejszym przedsięwzięciu minionego roku, którym było nawiązanie współpracy z Volvo Trucks i IKEA Industry.

Raben zwraca uwagę na rozwój logistyki w Europie Centralnej, co będzie mieć duży wpływ na inwestycje w przyszłości:

CEE staje się najsilniejszym obszarem i wyprzedził priorytetowy do tej pory ruch pomiędzy Polską a Niemcami, który mimo pojawiających się pierwszych symptomów kryzysu udało się zamknąć z blisko 10% wzrostem przewiezionego wolumenu. A to wszystko dzięki blisko 130 codziennym połączeniom drobnicowym, które nieustannie monitorujemy i reagujemy na zmieniające się przepływy wolumenów.  

Grupa Raben określa zatem rok 2022 jako udany z perspektywy własnej działalności, raportując przy tym 2 mld euro przychodów.

WEI ostrzega: więcej elektryków na drogach to wyższe ceny OC

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button