DrogowyTransport

Dachser elektryfikuje flotę w dziesięciu kolejnych miastach Europy

Firma po raz pierwszy wdrożyła koncepcję Dachser Emission-Free Delivery w niemieckim mieście Stuttgart

Niemiecki operator logistyczny Dachser planuje do 2025 roku rozszerzyć swoje bezemisyjne obszary dostaw do co najmniej dziesięciu kolejnych dużych miast europejskich. Dachser elektryfikuje flotę w coraz większej ilości europejskich miast.

Dachser elektryfikuje swoją flotę

Obecnie firma posiada już huby dostawcze z pojazdami elektrycznymi jeżdżącymi po Berlinie, Freiburgu, Stuttgarcie, Monachium, Dortmundzie, Kopenhadze, Oslo, Pradze, Strasburgu, Paryżu, Madrycie czy Porto. Teraz Dachser chce rozszerzyć tę listę o co najmniej dziesięć kolejnych dużych europejskich miast do 2025 roku. Dachser co prawda sukcesywnie elektryfikuje swoją flotę, ale jednocześnie stoi przed wyzwaniem, z którym obecnie mierzy się wielu graczy na rynku – dostępnością odpowiednich pojazdów bezemisyjnych i infrastruktury do ładowania.

Ponieważ producenci pojazdów elektrycznych zwiększyli obecnie swoje moce produkcyjne, spodziewamy się, że w przyszłości elektryczne ciężarówki będą łatwiej dostępne. Dlatego planujemy wdrożenie pojazdów w co najmniej dziesięciu kolejnych miastach do 2025 r., zgodnie z życzeniami wielu naszych klientów – mówi Alexander Tonn, dyrektor operacyjny ds. logistyki drogowej w firmie Dachser.

Dachser nie określił, jakich pojazdów chce użyć, ale zapewnił o dobrym przygotowaniu na wszelkie zakazy dla aut z silnikami spalinowymi, które duże miasta już wprowadziły lub planują wprowadzić. W Niemczech firma zamówiła w grudniu 50 elektrycznych ciężarówek eActros LongHaul. Pierwszą partię elektrycznych ciężarówek zamówiono zaledwie kilka miesięcy wcześniej, w lutym.

Czytaj też: Niemiecki gigant logistyczny wybiera nowe ciężarówki eActros LongHaul

Które miasta otrzymają elektryczne pojazdy?

Pozostaje również pytanie, które miasta przewoźnik wybrał jako następne. Dachser twierdzi, że skupiono się głównie na głównych miastach europejskich o liczbie mieszkańców wynoszącej co najmniej milion, w których firma ma już swój oddział w ramach europejskiej linii biznesowej European Logistics.

Firma po raz pierwszy wdrożyła koncepcję Dachser Emission-Free Delivery w niemieckim mieście Stuttgart. W 2018 roku przewoźnik zdobył nagrodę za zrównoważoną logistykę miejską od niemieckiego Ministerstwa Środowiska i Niemieckiej Agencji Ochrony Środowiska. Dachser twierdzi, że koncepcja ta jest „zasadniczo dostosowana do wszystkich europejskich miast” dzięki swojej modułowości. Zgodnie z lokalnymi wymaganiami firma korzysta z różnych furgonetek i ciężarówek z napędem elektrycznym, a także z rowerów ze wspomaganiem elektrycznym.

Dachser

Czytaj też: Obawy o zmiany klimatu są obecnie mniej ważne

Warszawa wprowadzi strefę czystego transportu. Pierwsze ograniczenia już w 2024 roku

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button