PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
IntermodalnyKolejowyTransport

Koleje Kazachskie zbudują nowy terminal w Chinach

Władze miasta zgodziły się udostępnić 8 hektarów gruntu na terenie Suchego Portu Xi'an

Koleje Kazachskie wybudują nowy terminal w mieście Xi’an w Chinach, najważniejszym węźle komunikacyjnym na Nowym Jedwabnym Szlaku. Podczas spotkania stron, które odbyło się 1 marca, władze miasta zgodziły się udostępnić 8 hektarów gruntu pod budowę terminalu na terenie Suchego Portu Xi’an.

Koleje Kazachskie chcą wybudować nowy terminal w Chinach

Według szacunków aż 40% ładunków przybywających do międzynarodowego obszaru portowego Xi’an pochodzi z Kazachstanu. Ze swojej strony Xi’an odpowiada z kolei za 30% całkowitego ruchu na Nowym Jedwabnym Szlaku. Logistyczne znaczenie Xi’an dla Kazachstanu jest więc oczywiste i wykorzystać to postanowiły Koleje Kazachskie, które wybudują w nowy terminal w Chinach.

Kierownictwo kolei spotkało się w tej sprawie z władzami chińskiego miasta. Podczas spotkania omawiano rozwój szlaków transportowych i szeroko pojętą infrastrukturę. Władze miasta zgodziły się udostępnić 8 hektarów gruntu pod budowę terminalu na terenie Suchego Portu Xi’an.

Czytaj też: Kanadyjski terminal rozbudowany. Wzrosła przepustowość portu

Koleje walczą o rekordowy czas tranzytu

Czas tranzytu przez Kazachstan skrócił się o połowę w porównaniu z ubiegłym rokiem, z 12 dni do 6 dni. Do końca 2023 roku Koleje Kazachskie chcą go skrócić jeszcze mocniej, bo do 5 dni. Budowa własnego terminala w Xi’an może pomóc w dalszym skróceniu czasu tranzytu, ponieważ przedsiębiorstwo kolejowe będzie w stanie obsłużyć podróż aż do miejsca docelowego. Może to skutkować mniejszą ilością formalności i krótszym czasem oczekiwania w Xi’an.

Kazachstan jest pierwszym krajem tranzytowym dla pociągów jadących z Chin do Europy. Z tego względu kraj ten w dużym stopniu przyczynia się do sukcesu China-Europe Express. Przypomnijmy, że ostatnio Koleje Kazachskie (KTZ) zaczęły testować nową trasę przez Morze Kaspijskie i Turcję. Transport z Chin przez Turcję do Europy trwał 45 dni, a przesyłka pokonała 13 000 km. Transport z Chin przez Turcję ma na celu ominięcie zatłoczonego przejścia przez Morze Czarne. Chociaż ta trasa jest krótsza, jej przepustowość jest znacznie mniejsza, a z drugiej strony trwająca wojna na Ukrainie powoduje zatory w kilku miejscach.

Czytaj też: Plan Chin na 2023 rok? 12 mln nowych miejsc pracy

Koleje Kazachskie testują nową trasę z Chin przez Turcję

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button