KolejowyTransport

Avelia Horizon nadal w fazie testów. TGV jeździ w Czechach

Zanim pierwszy pasażer wsiądzie do środka, nowy pociąg przejedzie testowo około milion kilometrów

Trzeci miesiąc trwają testy nowej jednostki Alstom TGV M w centrum testowym i na torze Instytutu Badań Kolejowych (VUZ) w Czechach. Testy nowej jednostki, która dotarła do Velim w grudniu ubiegłego roku, potrwają łącznie sześć miesięcy.

Alstom nadal testuje TGV

Firma Alstom przeprowadza w Czechach część niezbędnych testów w celu homologacji nowego szybkiego pociągu TGV. Testy jednostki odbywają się przy prędkości 200 km/h, natomiast w normalnej eksploatacji pociągi będą poruszać się z prędkością do 320 km/h. Zanim pierwszy pasażer wsiądzie do środka, nowy pociąg przejedzie testowo około milion kilometrów.

Celem jest weryfikacja całościowego działania pociągu i wyeliminowanie wszelkich zagrożeń w odniesieniu do wymagań homologacyjnych – podał Alstom w komunikacie prasowym.

Według Alstomu udało się znacznie skrócić pierwotnie planowany czas testów, a obecnie trwają testy hamulców i pantografu. Jednocześnie Alstom przewiduje, że w połowie lutego wyśle na testy w tunelu klimatycznym w Wiedniu swój drugi egzemplarz. Następnie wiosną rozpoczną się testy pociągu na francuskich liniach dużych prędkości, gdzie jednostka będzie poruszać się z prędkością 320 km/h.

Wierzę, że jest to jednostka, która będzie działać w Czechach w ciągu dziesięciu lat – powiedział Daniel Kurucz, szef czeskiego oddziału Alstomu.

Czytaj też: Nowy TGV przejechał przez Czechy. Czekają go miesiące testów

Bardziej ekonomiczny i przestronny

Alstom przekonuje, że Avelia Horizon różni się od poprzednich szybkich pociągów TGV nie tylko projektem przodu pojazdu. Według producenta pociąg będzie miał o około 20 procent mniejsze zużycie paliwa niż poprzednia generacja. Wynika to głównie z zastosowania lżejszych materiałów i lepszej aerodynamiki. Pozwoli także na odzyskanie energii podczas hamowania.

Według Alstomu w pociągu będzie można elastycznie zmieniać liczbę wagonów w zależności od zapotrzebowania, a także bardzo szybko przekształcić wagon pierwszej klasy w wagon drugiej klasy. Piętrowe pociągi mają przewozić 740 pasażerów, co oznacza wzrost z obecnej pojemności 600. Alstom ściśle współpracuje z Francuskim Stowarzyszeniem Osób Niepełnosprawnych nad tym, aby jednostka była jak najbardziej przystępna dla osób na wózkach inwalidzkich.

Nowa generacja TGV ma wejść do służby w 2024 roku, czyli w roku olimpiady w Paryżu. Koleje francuskie zamówiły łącznie 115 takich pociągów (100 pociągów do obsługi krajowej, 15 do obsługi międzynarodowej). Główna produkcja odbywa się w Belfort (jednostki trakcyjne) i La Rochelle (pozostałe wagony). Jednostki mają być zdolne do obsługi czterech różnych systemów zasilania, dzięki czemu przewoźnik będzie mógł nimi jeździć także do innych krajów Europy.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

SNCF zamawia więcej pociągów dużych prędkości Avelia Horizon

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button