Siemens Mobility otrzymało kolejne zamówienie na pociągi elektryczne. Hessische Landesbahn, niemiecki operator transportu publicznego, zamawia trzy dwuwagonowe Mireo Plus B. Nowe pociągi akumulatorowe będą kursować na lokalnych liniach „Oberwesterwaldbahn” (OWB) i „Unterwesterwaldbahn” (UWB).
Siemens dostarczy kolejne pociągi elektryczne
Linia OWB obejmuje trasy z Limburga do Altenkirchen – Au – Siegen. Jak informuje Siemens, trasa OWB ma aż 115 kilometrów, z czego około 75 kilometrów jest pozbawionych trakcji i w tym przypadku pociągi elektryczne muszą polegać na swoim własnym akumulatorze. Planowane jest doładowanie pociągów w Limburgu i na odcinku Au – Siegen.
Z kolei w przypadku UWB pociągi będą kursować na trasie Limburg – Montabaur – Siershahn. Na UWB niezelektryfikowany odcinek ma około 35 kilometrów, dzięki czemu możliwe jest kursowanie pociągów tam i z powrotem bez konieczności ładowania na trasie.
W sumie pociągi będą się zatrzymywać na ponad 50 stacjach. Ponieważ odcinki bez sieci trakcyjnej są czasami dość długie, a nachylenia Westerwaldu są wymagające, wykorzystanie OWB i UWB wymaga szczególnie wydajnych pociągów – wyjaśnia Siemens.
Producent obiecuje, że Mireo Plus B dzięki wysokiej mocy napędowej „idealnie nadaje się do tego wyzwania”.
Czytaj też: Koleje Czeskie stawiają na Siemensy, ale kupią używane
Siemens ma okazję się wykazać
Dwuwagonowe pociągi elektryczne mają pantografy, dzięki którym mogą przejeżdżać pod linią napowietrzną i na tych odcinkach ładować baterie. Na odcinkach bez sieci trakcyjnej wykorzystywana jest energia elektryczna z akumulatorów. Siemens przekonuje, że „na wymagających topograficznie liniach” zasięg baterii Mireo Plus B wynosi około 80 kilometrów.
Cieszymy się z możliwości zademonstrowania w projekcie pilotażowym Westerwald, że napędy akumulatorowe stanowią naprawdę dobrą i ekologiczną alternatywę dla transportu pasażerskiego nawet na trudnych topograficznie trasach i długich odcinkach tras niezelektryfikowanych – mówi Elmar Zeiler, szef działu pociągów regionalnych w Siemens Mobility.
Mireo Plus B to bateryjno-elektryczna wersja regionalnego pociągu Siemens Mobility. Producent otrzymał już na niego kilka zamówień, na przykład z Badenii-Wirtembergii, Wschodniej Brandenburgii oraz Danii. Wraz z Mireo Plus H, Siemens oferuje również wersję z ogniwami paliwowymi.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Znajdziesz nas w Google NewsGigantyczny kontrakt Siemens! Dostarczy 1 200 lokomotyw do Indii