E-commerce

DHL i Cainiao zainwestują w automaty paczkowe w Polsce

Cainiao podejmuje współpracę z DHL i planuje ekspansję w Polsce. Celem jest budowa sieci automatów paczkowych. 

Cainiao i DHL zwiększają skalę działalności w Polsce

Znany niemiecki operator logistyczny DHL i spółka Cainiao należąca do chińskiego giganta Alibaba, planują utworzyć w Polsce sieć dostaw do punktów poza domem. W nowe automaty paczkowe mają zainwestować nawet 60 mln euro.

Pablo Ciano, CEO DHL eCommerce Solutions przekazał, że Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce, co partnerzy mają zamiar wykorzystać. Jak przekazano, w ostatnich latach potencjał wzrostu polskiego rynku potroił się.

Zobacz także: E-commerce w 2023 roku. Na znaczeniu będą zyskiwać platformy typu marketplace

Duży potencjał polskiego rynku

Nasz rynek e-commerce zyskuje na znaczeniu. Operatorzy widzą w Polsce duży potencjał. DHL eCommerce Solutions to spółka zajmująca się dystrybucją e-commerce, która wchodzi w skład grupy Deutsche Post DHL. Według zawartej umowy DHL kupi część udziałów od spółki Cainiao działającej na rynku polskim. Celem jest usprawnienie logistyki. Ekspansja ma się zawierać w kilku etapach, w pierwszym z nich firmy zainwestują w instalację automatów na terenie Polski. Zgodnie z szacunkami, obie firmy mają w Polce prawie 1200 urządzeń do odbierania paczek.

Głównym celem współpracy będzie budowa sieci automatów z bezproblemowym zasięgiem pierwszej i ostatniej mili, uzupełniając sieć obsługiwaną przez DHL w Europie, obejmującą łącznie ponad 90 000 punktów dostępowych.

Pablo Ciano, dyrektor generalny DHL eCommerce Solutions przekazał w komunikacie prasowym:

Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie, który do 2027 roku ma się podwoić, a nawet 40% konsumentów woli, aby przesyłki były dostarczane do automatów paczkowych. Łącząc siły z Cainiao, wzmocnimy naszą pozycję jako zaufanego dostawcy przesyłek i stworzymy rozległą sieć najnowocześniejszych automatów paczkowych. W ten sposób możemy zapewnić naszym klientom jeszcze lepsze wrażenia z wysyłki, oprócz naszych istniejących opcji dostawy pod drzwi.

Zobacz także: Kryzys polityczny w Peru. Na świecie zaczyna brakować miedzi

William Xiong, dyrektor ds. strategii i dyrektor generalny regionu Europy i Morza Śródziemnego w Cainiao Network przekazał, że łącząc doświadczenie obu firm w zakresie logistyki, technologii i handlu elektronicznego, partnerzy będą dążyć do świadczenia klientom najwyższej jakości usług.

W ostatnich latach Cainiao otworzyło regionalne centrum w Liege w Belgii oraz centra sortowania w głównych rynkach w Europie. Obecność na polskim rynku ma być uzupełnieniem strategii rozwoju na Starym Kontynencie.

UOKiK wszczął postępowanie wobec Amazon. O jakich naruszeniach mowa?

 


Dnia 8 lutego 2023 r. w niniejszym tekście została opublikowana błędna informacja odnosząca się do automatów paczkowych. Wcześniej użyto nazwy „Paczkomat”, który jest zastrzeżonym znakiem towarowym słownym udzielonym spółce Integer S.A. przez Urząd Patentowy RP. W związku z tym używanie tej nazwy w kontekście jakiegokolwiek innego podmiotu jest błędne, co też wydarzyło się w niniejszym tekście. W związku z powstałą sytuacją podjęliśmy niezwłoczne działania w celu naprawienia tegoż błędu i użycia właściwej nazwy. Za zaistniałą sytuację przepraszamy.

Filip Lamański, Redaktor Naczelny

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button