E-commerce
Gorące newsy

Amazon zamyka sklepy Fresh i Go! Gigant tnie koszty

Amazon opublikował w zeszłym tygodniu rozczarowującą prognozę przychodów na pierwszy kwartał

Gigant e-commerce, Amazon zamyka niektóre sklepy Fresh i Go, ponieważ chce ograniczyć wydatki. Firma wstrzyma również ekspansję sklepów Fresh, aby zbadać biznes i sprawdzić, czy odpowiada on klientom. Amazon opublikował w zeszłym tygodniu rozczarowującą prognozę przychodów na pierwszy kwartał.

Amazon zamyka sklepy Fresh i Go

Amazon zamyka niektóre sklepy Fresh i Go, ponieważ szuka obszarów, w których można obniżyć koszty.

Nieustannie udoskonalamy nasze formaty sklepów, aby znaleźć te, które spotkają się z uznaniem klientów, zbudują naszą markę spożywczą i pozwolą nam na znaczące zwiększenie skali w czasie – powiedział Brian Olsavsky, szef finansów Amazona.

Olsavsky przekazał, że w ramach okresowej oceny swojego portfela usług sprzedaży artykułów spożywczych, firma „zdecydowała się opuścić niektóre sklepy o niskim potencjale wzrostu”. Dodał, że w rezultacie firma dokonała odpisu z tytułu utraty wartości w wysokości 720 milionów dolarów w czwartym kwartale.

Amazon tymczasowo wstrzyma też ekspansję swojej linii sklepów spożywczych Fresh, dopóki nie znajdzie formatu, który odróżni ofertę firmy od innych w branży. Dyrektor generalny Andy Jassy powiedział podczas rozmowy o wynikach finansowych, że sklepy Amazona muszą odpowiadać klientom, a firma musi być w pozycji, „w której podoba nam się ekonomia”.

Jesteśmy optymistami, że znajdziemy to w 2023 roku. Ciężko nad tym pracujemy. Widzimy pewne zachęcające sygnały, a kiedy znajdziemy to równanie, rozszerzymy je bardziej ekspansywnie – powiedział Jassy.

Czytaj też: UOKiK wszczął postępowanie wobec Amazon. O jakich naruszeniach mowa?

Rozczarowujące prognozy

Amazon przedstawił w czwartek lepsze niż oczekiwano przychody w czwartym kwartale, ale jednocześnie opublikował rozczarowującą prognozę na pierwszy kwartał. Firma właśnie zakończyła swój najsłabszy rok wzrostu w swoim ćwierćwieczu jako spółka publiczna i tnie koszty po dłuższym okresie ekspansji na szeroką skalę.

Według strony internetowej Amazon prowadzi obecnie kilkadziesiąt sklepów spożywczych Fresh i 28 sklepów wielobranżowych Amazon Go. W grudniu The Information podał, że kilka wybudowanych sklepów Amazon Fresh w USA pozostaje pustych, co sygnalizuje wycofanie się firmy ze strategii spożywczej.

Amazon był zdeterminowany, aby wejść w segment spożywczy od czasu uruchomienia usługi dostawy świeżych produktów spożywczych w 2007 roku. Oferta produktów spożywczych Amazona stawała się coraz bardziej złożona, gdy gigant uruchomił linię sklepów bez kas Go oraz sieć supermarketów Fresh, skierowaną do konwencjonalnych klientów.

Pod kierownictwem Jassy’ego, który zastąpił Jeffa Bezosa na stanowisku dyrektora generalnego w 2021 roku, firma podjęła kroki w celu ograniczenia wydatków w swojej jednostce spożywczej i w innych segmentach, ponieważ zmaga się ze spowolnieniem sprzedaży i ponurymi perspektywami gospodarczymi. Plany Amazona, ogłoszone w zeszłym miesiącu, dotyczące likwidacji 18 tysięcy miejsc pracy, obejmują cięcia w dużej części segmentu spożywczego.

Czytaj też: Amazon wchodzi na nowy rynek. Pojawiają się obawy o bezpieczeństwo danych

Ogromne cięcia w Amazon! Firma zwolni 18 tysięcy osób!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button