PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Pociąg wodorowy Alstomu podbije Kanadę? Premiera w czerwcu

Quebec pozycjonuje się jako centrum wiedzy specjalistycznej w zakresie zrównoważonego transportu

Alstom zamierza przedstawić Kanadyjczykom swój pociąg wodorowy Alstom Coradia iLint. Zespół trakcyjny, od połowy czerwca do końca września, będzie obsługiwał demonstracyjne usługi pasażerskie na Chemin de fer de Charlevoix na obrzeżach Quebecu. Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski wyposażony w ogniwa paliwowe do przetwarzania wodoru w energię elektryczną.

Pociąg wodorowy Alstom w Kanadzie

Celem demonstracyjnych przejazdów jest ocena kroków niezbędnych, by wprowadzić pociąg wodorowy Alstomu na rynek północnoamerykański.

Alstom jako pierwszy wprowadził pociąg napędzany wodorem do użytku w Europie i chcemy być pierwsi również w obu Amerykach. Ponieważ tylko 1% sieci w naszym regionie jest zelektryfikowanych, technologia wodorowa będzie alternatywą dla pociągów spalinowych – powiedział Michael Keroullé, prezes Alstom Americas.

Składy pociągów Coradia iLint są eksploatowane komercyjnie w Niemczech od 2018 roku i przejechały ponad 220 000 km w ośmiu krajach europejskich. Dzięki zasięgowi 1 000 kilometrów zespoły trakcyjne Alstom Coradia iLint mogą przez cały dzień jeździć na jednym zbiorniku wodoru, emitując jedynie parę wodną i wodę, przy znacznie niższym poziomie hałasu. Do tej pory zamówiono 41 sztuk.

Alstom otworzył centrum innowacji w dzielnicy Saint-Bruno-de-Montarville w Montrealu, aby opracować hybrydowy, akumulatorowy i ekologiczny napęd wodorowy dostosowany do rynku północnoamerykańskiego. Podczas demonstracji pociągu wodorowego Coradia iLint inżynierowie z centrum będą pracować z sektorem badawczo-rozwojowym Quebecu oraz partnerami przemysłowymi z branży akumulatorów i wodoru.

Czytaj też: Niemieckie pociągi wodorowe iLint oddane do komercyjnego użytku

Bardziej ekologicznie

Coradia iLint to pierwszy na świecie pociąg pasażerski zasilany wodorowym ogniwem paliwowym, które generuje energię elektryczną do napędu. Alstom przekonuje, że wykorzystanie wodoru jako paliwa dla pociągów wyraźnie zmniejsza obciążenie środowiska, ponieważ jeden kilogram wodoru zastępuje około 4,5 litra oleju napędowego.

Quebec pozycjonuje się jako centrum wiedzy specjalistycznej w zakresie zrównoważonego transportu. Obiecujące innowacje, takie jak te opracowane przez Alstom, nie tylko pomogą nam osiągnąć nasze ambitne cele w zakresie walki ze zmianami klimatycznymi, ale również będą mogły być eksportowane w inne miejsca na świecie – powiedział premier prowincji François Legault.

Czytaj też: Polskie firmy współpracują przy wdrożeniu technologii wodorowych w transporcie szynowym

Coradia iLint – pierwszy pociąg wodorowy na świecie testowany w Polsce

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button