E-commerce

E-commerce w 2023 roku. Na znaczeniu będą zyskiwać platformy typu marketplace

Opublikowano nową edycję europejskiego barometru badającego nastroje w e-konsumentów. Według niego Polska i Wielka Brytania przodują na liście regularnych e-kupujących. E-commerce w 2023 roku wciąż będzie notował zyski w wybranych kategoriach. 

Buty i kosmetyki to wciąż TOP 3 produktów kupowanych online

Według nowej edycji DPD Group Barometer badającego nastroje e-commerce europejscy konsumenci wciąż są zainteresowani zakupami internetowymi, pomimo gorszej koniunktury. Mieszkańcy Starego Kontynentu motywują swoje zakupy głównie praktycznymi aspektami oraz poszukiwaniem „dobrych okazji”. W 2022 roku spadł jednak wskaźnik impulsywnych zakupów.

Europejscy konsumenci online najchętniej kupują ubrania. W 2022 roku zauważono również wzrost zainteresowania artykułami spożywczymi czy niezbędnymi produktami codziennego użytku. Stale rośnie popyt na internetowe usługi medyczne. Pomimo że wciąż najchętniej wybieraną formą jest dostawa do domu, w Europie Północnej i Wschodniej coraz więcej konsumentów chce płacić mniej za możliwość odbioru paczki w lokalnym punkcie.

Zobacz także: FedEx zwalnia swoich dyrektorów! Firma szuka oszczędności

63% e-konsumentów twierdzi, że oszczędza na zakupach online

Zakupy w internecie najchętniej robią Włosi (83%), Brytyjczycy i Bułgarzy (odpowiednio 81%) oraz Niemcy i Holendrzy (80%). Wśród e-konsumentów 48% europejskich konsumentów regularnie korzysta z e-zakupów. 63% badanych uważa, że ​​e-zakupy pozwalają im zaoszczędzić pieniądze. Typowy profil Europejczyka kupującego to 42-letnia kobieta zamężna mieszkająca w dużym mieście.

Jean-Claude Sonet, wiceprezes ds. marketingu, komunikacji i zrównoważonego rozwoju w GeoPost/DPDgroup przekazał:

Po dziesięcioleciach stałego wzrostu kryzys w 2020 r. był przełomowym momentem dla całej branży: kupujący masowo wybierali zakupy online, napędzając wzrost, który przekroczył wszelkie oczekiwania. Pomimo naturalnej korekty po zakończeniu ograniczeń, nawyki konsumenckie uległy radykalnej zmianie. Konsumenci mogą teraz swobodnie łączyć zakupy online i tradycyjne, aby jak najlepiej dopasować je do swojego budżetu, gustów, preferencji i przekonań społecznych.

Zobacz także: Turcja oskarżana o łamanie sankcji. Niektóre firmy eksportowały do Rosji amerykańskie produkty

E-commerce w 2023 – na znaczeniu będą zyskiwać platformy marketplace

Jednym z głównych trendów obserwowanych w 2022 roku jest popularność sprzedaży internetowej między osobami fizycznymi. Na znaczeniu zyskują platformy typu marketplace. 57% europejskich e-konsumentów kupuje produkty na platformach używanych średnio 12,2 razy w roku, a więc średnio raz na miesiąc. W 2023 roku popularność sprzedaży pomiędzy osobami fizycznymi ma się zwiększać. Zdaniem analityków odpowiedzialnych za tegoroczną edycję badania, wynika to z postępującego trendu w Europie obejmującego gospodarkę obiegu zamkniętego i nowe pokolenie konsumentów chętniej kupujących produkty z drugiej ręki.

Co ciekawe, o Polsce wspomniano kilkukrotnie za sprawą popularności automatów paczkowych. Rodacy, jak i mieszkańcy krajów bałtyckich wyróżniają się na tle Europejczyków. Zdecydowanie częściej stawiają na dostawę do punktów, która wiąże się z niższymi opłatami. Dzięki temu popularność e-commerce nie maleje nawet w trudnych warunkach gospodarczych.

Niemiecki rynek e-commerce skurczył się o 5%. Widmo kryzysu?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button