KolejowyTransport
Gorące newsy

Polregio otwiera nowe centrum utrzymania taboru kolejowego

Łączny koszt inwestycji w nowy zakład to prawie 50 milionów złotych

Spółka Polregio otworzyła w Skarżysku-Kamiennej nowe regionalne centrum utrzymania taboru, czyli nowoczesny zakład serwisowo-naprawczy taboru kolejowego. Dzięki inwestycji o wartości prawie 50 mln zł w ciągu jednego roku powstała 110-metrowa hala, która pomieści dwa kanały rewizyjne, dodatkowy tor naprawczy oraz zaplecze warsztatowe i socjalno-biurowe. W centrum pracować będzie ponad 100 osób.

Polregio otworzyła nowe centrum utrzymania taboru kolejowego 

Polregio poinformowało, że w nowym centrum utrzymania taboru pracę znajdzie ponad 100 osób. Łączny koszt inwestycji w nowy zakład to prawie 50 milionów złotych.

Renesans kolei w Polsce to nie tylko modernizacja infrastruktury i zakupy nowych pojazdów kolejowych. Inwestujemy również w nowoczesne centra utrzymania taboru. Projekt zrealizowany w imponującym tempie na zamówienie spółki Polregio oznacza dla miasta Skarżysko-Kamienna i największego przewoźnika regionalnego nowy impuls do rozwoju. Wszystko to dzięki owocnej współpracy z władzami samorządowymi województwa – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Sam obiekt spełnia zaś wymagania ekologiczne i energooszczędne. Budynek posiada instalację OZE wraz z magazynem energii, a wentylację wyposażono w urządzenia do odzysku ciepła. Ostatnim etapem prac jest również budowa myjni z możliwością przejazdu pojazdami szynowymi, wraz ze stanowiskami mycia podwozia i wodowania taboru z instalacją do wtórnego wykorzystania wód przemysłowych i wód opadowych.

Czytaj też: Polregio idzie na zakupy. Kupi 200 nowych pociągów w trzy lata!

Historyczny moment dla Polregio

Oprócz rutynowych przeglądów pociągów poziomu utrzymania P1 i P2, nowy obiekt planuje przeprowadzić około 150 przeglądów poziomu utrzymania P3 i co najmniej 37 napraw rewizyjnych poziomu P4 do 2030 r. Polregio będzie obsługiwać w nowym zakładzie pociągi z województw świętokrzyskiego, małopolskiego i podkarpackiego, a także tabor innych operatorów.

To historyczny moment dla Polregio i kolei w Polsce. Blisko 140 lat temu to właśnie w Skarżysku-Kamiennej na trasę wyruszył pierwszy nowy parowóz w historii niepodległej Polski. Dzisiaj zapisujemy kolejną kartę w historii polskiej kolei. Do nowej hali na przeglądy trafi część z nawet 200 nowych EZT-ów, które otrzymamy w latach 2025-26. Konsekwentnie inwestujemy miliardy złotych w nowoczesną kolej regionalną – podkreślał Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.

Czytaj też: PKB per capita Polski nadal daleko w tyle za Niemcami

Polska kolej stawia na OZE. Inwestycja SKM w Szczęśliwicach

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button