DrogowyTransport

Nowe zdjęcia bezemisyjnych dostawczaków. Design robi wrażenie

Pierwsze opublikowane zdjęcia prezentują przednie i tylne detale nowych samochodów

First Hydrogen, producent motoryzacyjny i energetyczny, ujawnił swoje pierwsze bezemisyjne lekkie samochody dostawcze nowej generacji. Zdjęcia dostawczaków II generacji ukazują projekty powstałe we współpracy z Grupą EDAG, znaną z opracowywania samochodów koncepcyjnych. Pierwsze opublikowane zdjęcia prezentują przednie i tylne detale nowych samochodów.

First Hydrogen pokazuje nowe bezemisyjne samochody dostawcze

Z przodu auta znajduje się inteligentny cyfrowy panel z konfiguracją świateł do jazdy dziennej (DRL), zaprojektowanych tak, aby nadać furgonetce rozpoznawalny wygląd, a także dobrą widoczność. Z tyłu pojazdu po obu stronach znajdują się pionowe światła tylne. Nowe bezemisyjne lekkie samochody dostawcze będą posiadały różne rodzaje tylnego zamknięcia naczepy, w tym tylną klapę, duże zamykane drzwi lub zasuwaną roletę.

First Hydrogen

Firma First Hydrogen zleciła grupie EDAG pomoc w opracowaniu projektów dużych naczep, które można skalować do różnych wysokości i długości pojazdu. W rezultacie powstaną modułowe pojazdy, które pozwolą na dostosowanie do potrzeb operacyjnych i będą mogły być wykorzystywane w szerokim zakresie zastosowań, w tym w dostawach ekspresowych, handlu spożywczym, budownictwie i pracach komunalnych, służbach ratowniczych i odzysku pojazdów.

Czytaj też: Sojusz Rivian i Mercedesa. Wyprodukują elektryczne dostawczaki

Wygląda to całkiem dobrze

Firma First Hydrogen zaprezentowała w zeszłym roku swój pojazd elektryczny napędzany ogniwami paliwowymi (FCEV) generacji I, który obecnie przechodzi akumulację przebiegu i testy przed rozpoczęciem prób operacyjnych. Od marca 2023 r. furgonetki będą udostępniane operatorom flot z brytyjskiego konsorcjum Aggregated Hydrogen Freight Consortium (AHFC), które obejmuje krajowe supermarkety, dostawców mediów, pomoc drogową i służbę zdrowia. Próby drogowe w rzeczywistych warunkach umożliwią operatorom bezpośrednie zapoznanie się z rozwiązaniami do transportu wodorowego i pomogą First Hydrogen w nawiązaniu kontaktu z potencjalnymi przyszłymi klientami oraz dostarczeniu danych potrzebnych do rozwoju i produkcji przyszłych pojazdów.

Wielkość globalnego rynku lekkich samochodów dostawczych została wyceniona na 480,52 mld dolarów w 2021 r. Przewiduje się, że do 2030 roku rynek osiągnie wartość 751,86 mld dolarów. FCEV oferują korzyści operacyjne dla rynku bezemisyjnych samochodów dostawczych i sektora LCV dzięki szybszym prędkościom ładowania, większemu zasięgowi oraz większej ładowności, ładunkowi pomocniczemu i możliwościom holowania.

Jesteśmy podekscytowani, że możemy ujawnić naszą kolejną generację pojazdów o zerowej emisji. Po sukcesie naszych furgonetek demonstracyjnych Generacji I, które potwierdzają naszą koncepcję i możliwości technologiczne, naszym celem jest zapewnienie rynkowi komercyjnych samochodów dostawczych kompletnego rozwiązania w zakresie elastyczności operacyjnej – stwierdził Steve Gill, dyrektor generalny działu motoryzacyjnego firmy First Hydrogen.

Czytaj też: Rusza sprzedaż topowych wersji Mercedesów GLE i GLS

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button