LotniczyTransport

Operator logistyczny będzie transportował sprzęt technologiczny. Wykorzysta paliwo SAF

Paliwo lotnicze SAF ma stanowić przyszłość branży. Dzięki kompatybilności z silnikami odrzutowymi pozwala na wydajność przy ograniczeniu emisji. Niemiecki operator Kuehne+Nagel będzie wykorzystywał SAF przy transporcie sprzętu technologicznego. 

Kuehne+Nagel będzie wykorzystywał SAF do transportu sprzętu 

Niemiecki operator logistyczny z siedzibą w Szwajcarii Kuehne+Nagel podjął współpracę z Lenovo. Celem jest popularyzacja paliw lotniczych SAF. Opracowano usługę skierowaną głównie dla klientów z branży technologicznej. Polega ona na opcji niskoemisyjnego transportu sprzętu IT dla firm. Klienci będą mogli wysyłać sprzęt i urządzenia IT z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF).

Zobacz także: Przewoźnik cargo kupi zdalnie sterowane odrzutowce transportowe

Jak wskazują strony, obecnie SAF jest najskuteczniejszym sposobem ograniczania wpływu transportu lotniczego na środowisko. W przypadku poszczególnych przedsiębiorstw pozwoli to na efektywną realizację przyrzeczeń klimatycznych.

SAF jako przyszłość światowego lotnictwa

Operator Kuehne+Nagel dostarczy firmie technologicznej Lenovo i klientom certyfikat redukcji emisji, wskazujący ilość wykorzystanych litrów SAF na zakupione urządzenie dla każdego szlaku handlowego i przewoźnika realizującego dostawę.

Yngve Ruud, Członek Zarządu Kuehne+Nagel, odpowiedzialny za logistykę lotniczą, powiedział:

Kuehne+Nagel nieustannie rozwija proste opcje zrównoważonej wysyłki dla swoich klientów. Cieszymy się, że Lenovo wybrało naszą innowacyjną koncepcję SAF, która oferuje certyfikaty emisji nie tylko dla Lenovo, ale także dla jej klientów, a tym samym wspiera wszystkich interesariuszy w łańcuchu dostaw w osiąganiu ich celów SBTi. Teraz klienci Lenovo mogą uniknąć emisji CO2e z transportu lotniczego, niezależnie od wybranej linii lotniczej.

Zobacz także: Inwestycje w Polsce były w 2022 roku najsłabsze od ponad 20 lat

Oferowane rozwiązanie ma wspierać przedsiębiorstwa w ich dążeniu do ograniczania emisji. Ekologiczne paliwo powstaje w pełni z odnawialnych odpadów i pozostałości surowców. Zalicza się do nich m.in. zużyty olej kuchenny czy inne składniki organiczne. Z uwagi na fakt, że to substancja chemicznie podobna do stosowanego na szeroką skalę paliwa, może być jego zamiennikiem. Według ekspertów paliwo jest kompatybilne z istniejącymi silnikami odrzutowymi i dostępną infrastrukturą paliwową. W teorii miałoby to skutecznie ograniczyć konieczność przeprowadzenia kolejnych inwestycji, a tym samym wpływając na koszty.

SAF staje się coraz popularniejsze w branży lotniczej. Od 2016 roku wykorzystano je w ponad 370 000 lotach komercyjnych. Obecnie ponad 40 linii lotniczych i 13 głównych hubów wdraża SAF. Paliwo to ma ograniczać emisje w lotnictwie nawet o 80%.

Boeing zwiększy zatrudnienie! Pracę znajdzie 10 tysięcy osób

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button