MorskiTransport

Najwięksi armatorzy kończą współpracę. Koniec ważnego projektu

Najwięksi armatorzy w branży zadecydowali o zakończeniu współpracy, z uwzględnieniem okresu wypowiedzenia. Z uwagi na zmieniające się warunki w transporcie, skupią się na rozwoju własnych strategii biznesowych. Maersk i MSC kończą współpracę, jednak na rynku wciąż funkcjonują inne sojusze. 

Maersk i MSC kończą współpracę po latach wspólnych działań

Dwaj największy armatorzy, Maersk i MSC (alians 2M) podjęli decyzję o zakończeniu współpracy. Partnerstwo pomiędzy dwoma korporacjami trwało od 2015 roku. Według najnowszych doniesień armatorzy będą współpracować ze sobą do 2025 roku.

W oficjalnym ogłoszeniu wskazano, że podmioty chcą kłaść większy nacisk na indywidualny rozwój i realizowanie własnych strategii logistycznych. Można zatem przypuszczać, że zrezygnowanie ze współpracy bezpośrednio jest powiązane ze zmianami w łańcuchach dostaw po pandemii. Zgodnie z regulaminem współpracy, termin wypowiedzenia wynosi dwa lata.

Zobacz także: Koreańskie stocznie koncentrują się na zwiększeniu rentowności

Koniec sojuszu w obliczu zmieniającej się rzeczywistości

Gdy w 2015 roku rozpoczynano kooperację, wówczas transport morski, jak i łańcuch dostaw wyglądały zupełnie inaczej niż obecnie. Duży wpływ na zmianę struktur w transporcie światowym miała pandemia. Obecnie wydają się dominować połączenia intermodalne. Rośnie również znaczenie nowoczesnych technologii. Wobec tego najefektywniejszym rozwiązaniem będzie działanie na własny rachunek.

Po 2020 roku wiele podmiotów musiało przeorganizować sposób działania i zmienić strategię biznesową. Obecnie dominacja w transporcie morskim nie wystarczy, aby zdominować rynek. Konieczne jest łączenie ze sobą kilku płaszczyzn. Inny model rozwoju dwóch największych armatorów widać szczególnie po ostatnich doniesieniach prasowych. Maersk sporo inwestuje w logistykę projektową oraz gospodarkę magazynową. MSC skupia się na rozwoju transportu lotniczego, czego wyrazem jest powstanie MSC Air Cargo (Więcej: Pierwszy komercyjny lot MSC Air Cargo. Boeing przyleciał do Belgii).

Zobacz także: Chińczycy wykupują brytyjskie nieruchomości o znaczeniu strategicznym

Oprócz MSC i Maersk istnieją również inne sojusze w branży. Największe z nich to Ocean Alliance (współpraca COSCO, CMA, CGM oraz Evergreen) oraz The Alliance (partnerstwo m.in. Hapag Lloyd oraz HMM).

Otwarto nowy port morski w Nigerii. Ma zostać hubem przeładunkowym Afryki

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button