MorskiTransport

Koreańskie stocznie koncentrują się na zwiększeniu rentowności

Trzej stoczniowcy reorganizują w tym roku swoje portfele, koncentrując się na wysoce lukratywnych statkach

Podobnie jak w 2022 r., również w tym roku koreańskie stocznie otrzymają wiele zamówień na statki o wysokiej wartości dodanej. Według BusinessKorea oczekiwania na zwiększenie zysków rosną, ponieważ zamówienia na tankowce i instalacje offshore mogą ożyć wraz z utrzymującym się popytem na gazowce LNG.

Koreańskie stocznie zwiększają zamówienia

Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), pośrednia spółka holdingowa HD Hyundai, podpisała niedawno umowę z firmą żeglugową z Afryki na budowę dwóch gazowców LPG o wartości 240,8 mld wonów (850 mln zł). Każdy statek ma 88 000 metrów sześciennych pojemności, długość 230 metrów, szerokość 32,25 metrów i wysokość 23,85 metrów.

Jedną z cech charakterystycznych statków jest to, że mogą przewozić amoniak, który coraz mocniej przyciąga uwagę jako ekologiczne źródło energii nowej generacji. Wliczając najnowsze zamówienie, tylko w styczniu KSOE otrzymała zamówienia na osiem statków. Wśród nich jest pięć gazowców LNG, dwa gazowce LPG i jeden PC. Ich łączna wartość przekracza 1,5 mld dolarów (6,5 mld zł).

Spodziewany jest także wzrost zamówień na pływające instalacje do przewozu skroplonego gazu ziemnego (FLNG). Ostatnio dwie inne koreańskie stocznie, Samsung Heavy Industries i DSME, zwróciły na siebie uwagę, uczestnicząc w przetargu na projekt instalacji FLNG we wschodniej części Morza Śródziemnego u wybrzeży Izraela dla Chevronu, największej na świecie firmy energetycznej.

Czytaj też: Jak duże są największe kontenerowce oceaniczne na świecie?

Poprawa wyników

Trzej stoczniowcy reorganizują w tym roku swoje portfele, koncentrując się na wysoce lukratywnych statkach o wysokiej wartości dodanej. Oczekuje się, że wszystkie trzy koreańskie stocznie odnotują w tym roku o wiele lepsze wyniki finansowe.

Według przewidywań KSOE odnotuje nadwyżkę w kolejnym kwartale. Z kolei DSME i Samsung Heavy Industries, których wyniki przez długi czas na wykresach miały kolor czerwony, zmniejszyły swoje straty, zwiększając prawdopodobieństwo odwrócenia sytuacji w pierwszej połowie z 2023 r.

Tymczasem Hanwha Group zamierza zmienić nazwę DSME, którą przejęła. DSME tymczasowo zarejestrowała swoją nową nazwę, Hanwha Shipbuilding and Marine Engineering, w Urzędzie Rejestracji Sądu Okręgowego w Changwon 11 stycznia. Główna rejestracja powinna nastąpić do 30 czerwca.

Czytaj też: LNG to dobre, ale długoterminowe rozwiązanie. Jak Europa poradzi sobie bez rosyjskiego gazu? [ANALIZA]

Chińczycy zbudowali jeden z największych kontenerowców na świecie!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button