LotniczyTransport
Gorące newsy

Stacja VII. Brytyjski przewoźnik Flybe upada po raz drugi

Za pierwszym razem Flybe ogłosił bankructwo w 2020 roku

Niecały rok. Tyle właśnie brytyjskie linie lotnicze Flybe utrzymały się na rynku po „restarcie”. Przewoźnik ponownie złożył wniosek o upadłość, a wszystkie loty do i z Wielkiej Brytanii zostały odwołane. Za pierwszym razem Flybe ogłosił bankructwo w 2020 roku.

Flybe znowu ogłosił bankructwo.

Wcześniej firma złożyła wniosek o upadłość w marcu 2020 roku z powodu pandemii. Pracę straciło wtedy około 2,4 tys. pracowników, a podróżni utknęli w martwym punkcie. W marcu ubiegłego roku linia ogłosiła restart z nową siatką połączeń. Przewoźnik utrzymał się na rynku niecały rok po ponownym uruchomieniu, a w sobotę rano Flybe ogłosił bankructwo.

Pasażerowie, którzy mieli zarezerwowane loty, poproszono o nieudawanie się na lotnisko. Nie zaoferowano im żadnych alternatywnych lotów. Firma oferowała loty między innymi z Birmingham, stolicy Irlandii Północnej, Belfastu i londyńskiego lotniska Heathrow, a także obsługiwała połączenia do Amsterdamu i Genewy. Łącznie w ciągu najbliższego tygodnia linia lotnicza miała wykonać 292 loty, co odpowiada ponad 22 700 miejsc.

Czytaj też: Największy niskokosztowy przewoźnik wraca na lotnisko Chopina!

Co z pasażerami?

Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) doradził klientom Flybe, aby dokonali alternatywnych ustaleń dotyczących podróży z innymi liniami lotniczymi, koleją lub przewoźnikami autokarowymi. Urząd prowadzi na swojej stronie internetowej stronę z dodatkowym wsparciem i informacjami dla podróżnych.

Wiemy, że decyzja Flybe o zaprzestaniu działalności będzie niepokojąca dla wszystkich jej pracowników i klientów. Apelujemy do pasażerów planujących loty z tą linią lotniczą, aby nie udawali się na lotnisko, ponieważ wszystkie loty Flybe zostały odwołane – zaapelował Paul Smith, dyrektor ds. konsumentów w brytyjskim CAA.

Pakiety wakacyjne są zwykle objęte ochroną ATOL, programem rządowym, który zapewnia, że pasażer nie zostanie pozostawiony za granicą bez opieki lub bez pieniędzy, jeśli linia lotnicza zbankrutuje. W przypadku posiadania ochrony ATOL, wystarczy skontaktować się ze swoim biurem podróży w celu uzyskania pomocy. Choć loty zarezerwowane niezależnie od pakietu wakacyjnego nie będą objęte tą ochroną, istnieją sposoby na odzyskanie pieniędzy. Jeśli dokonano rezerwacji za pomocą karty kredytowej lub debetowej, pasażerowie mogą spróbować zwrotu kosztów chargeback.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Amazon Prime Air wystartował w Indiach. Podbije rynek?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button