Japoński przewoźnik Skymark potwierdził, że zamówi cztery samoloty Boeing 737 MAX z opcją nabycia dwóch kolejnych w przyszłości. Nowe nabytki są częścią planów linii lotniczej, by zakupić do dwunastu nowych samolotów w najbliższych latach, ponieważ przewoźnik stara się rozwijać swoją flotę i wymienić niektóre ze swoich starszych maszyn.
Skymark kupuje samoloty Boeing 737 MAX
Kierownictwo Skymark potwierdziło, że zamówienie na cztery samoloty Boeing 737 MAX zostało nie tylko uzgodnione przez zarząd, ale także złożone w firmie Boeing. Jak wynika z umowy kontraktowej pomiędzy Skymarkiem a Boeingiem, przewoźnik zamierza kupić trzy samoloty 737 MAX 8 i trzy 737 MAX 10. Dwa z trzech samolotów MAX 8 i dwa z trzech MAX 10 to wiążące zamówienie, a pozostałe samoloty są opcjonalnym zakupem w przyszłości.
Każdy z zamówionych MAX 8 będzie kosztował linię lotniczą szacunkowo 125 mln dolarów i ma zostać dostarczony w 2026 roku. Jeśli linia zdecyduje się na zakup opcjonalnego trzeciego samolotu, to prawdopodobnie dotrze on znacznie później. Z kolei koszt każdego z MAX 10 będzie wynosił około 138 mln dolarów. Skymark został poinformowany, że samoloty zostaną dostarczone prawdopodobnie pomiędzy 2026 a 2027 rokiem. Podobnie jak w przypadku zamówienia MAX 8, trzeci opcjonalny samolot prawdopodobnie zostanie dostarczony znacznie później niż dwa pozostałe, o ile linia lotnicza zrealizuje zakup.
Thank you @SkymarkJ for selecting the super-efficient 737 MAX family to modernize your all-Boeing 737 fleet. The 737 MAX, which reduces fuel use and carbon emissions by 20% compared with the airplanes they replace, will enable Skymark Airlines to operate a sustainable fleet. pic.twitter.com/ip8HytYMyY
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) November 10, 2022
Czytaj też: Boeingi coraz popularniejsze? Nowe 737 MAX trafią do Japonii
Szerszy plan Skymark
Najnowsze zamówienie złożone przez Skymark jest częścią większego planu linii lotniczej, który zakłada rozbudowę i odnowienie floty. W listopadzie tego roku linia ogłosiła, że planuje zwiększyć wielkość swojej floty o 12 samolotów w ciągu najbliższych kilku lat. Cztery wiążące zamówienia na samoloty MAX stawiają linię lotniczą w jednej trzeciej drogi do osiągnięcia zamierzonego celu. Jeśli linia zdecyduje się na zakup dwóch opcjonalnych maszyn, będzie w połowie drogi. Dodatkowe sześć samolotów wymaganych do nabycia zostanie pozyskanych za pośrednictwem leasingodawców.
Skymark korzysta obecnie z floty 29 Boeingów 737-800. Dodatkowe samoloty znacznie powiększą flotę, pozwalając linii na zwiększenie operacji poprzez wzrost pojemności. Nowe samoloty umożliwią również linii lotniczej wymianę niektórych z jej najstarszych maszyn. Skymark zdecydował się na zakup MAX-a w stosunku do innych typów samolotów i modeli 737 ze względu na jego wydajność. Skymark ma nadzieję skorzystać z obniżonych kosztów operacyjnych samolotu, ponieważ paliwooszczędne silniki pozwolą linii lotniczej zaoszczędzić miliony rocznie na samym tylko paliwie.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Znajdziesz nas w Google News