Michelin nawiązuje współpracę z singapurskim oddziałem DHL, przekazując do testów rzeczywistych innowacyjne podzespoły. Pojazdy będą wyposażone w odporne na przebicie bezpowietrzne opony.
Dostawy ostatniej mili – bezpowietrzne opony
Michelin podjął współpracę z DHL Express. Celem jest testowanie w warunkach rzeczywistych odpornych na przebicie opon Michelin UPTIS. Prototypowe elementy zostaną zamontowane w 50 pojazdach dostawczych DHL w Singapurze do końca 2023 roku. Opony są pozbawione powietrza, a dodatkowo eliminują przestoje i ograniczają konserwację floty DHL.
Zobacz także: Przyszłość transportu lotniczego – w jakim kierunku będzie rozwijać się branża?
Michelin szacuje, że wdrożenie bezpowietrznych opon na szeroką skalę zapobiegnie przedwczesnemu złomowaniu nawet do ok. 200 milionów opon rocznie na całym świecie lub 2 milionów ton materiału, co jest równoznaczne z oszczędnością materiału odpowiadającemu wadze 200 wież Eiffla.
Jak działają innowacyjne opony?
Program pilotażowy dostaw ostatniej mili przy użyciu innowacyjnych opon rozpoczął się 10 stycznia, rok przed planowanym terminem. Prototypowe opony UPTIS to zespół dwóch części, koła i opony, bez sprężonego powietrza, przeznaczony do samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. Powietrze zostało zastąpione konstrukcją, która jest w stanie utrzymać pojazd, tym samym gwarantując bezpieczeństwo i komfort jazdy. Projekt powstał jako rozwiązanie plug-and-play, co ma ograniczać liczbę złomowanych opon.
Zobacz także: Nowe prawo strajkowe w Wielkiej Brytanii zmusi pracownika do pracy podczas strajku
Bruno De Feraudy, dyrektor ds. działalności OEM w Grupie Michelin powiedział:
Michelin UPTIS to przełomowa innowacja w dziedzinie opon. To zasługa około pięćdziesięciu patentów związanych z konstrukcją opony i zaawansowanymi technologicznie materiałami. Pokazuje zdolność Michelin do innowacji na rzecz bezpieczniejszej mobilności, która jest lepsza dla środowiska. Cieszymy się, że DHL ufa firmie Michelin i wyposaży swoją flotę w pierwsze opony Michelin UPTIS, wprowadzone na rynek rok przed planowanym terminem.
Michelin UPTIS mają pomóc w optymalizacji floty DHL w Singapurze, w tym wyeliminować problemy z ciśnieniem w oponach i przebicia. Finalnie ma to zmniejszyć częstotliwość wymiany opon, prowadząc do mniejszych strat.
Jak przekazano, technologia bezpowietrzna jest kluczem dla Michelin do realizacji wizji w pełni zrównoważonej opony do 2050 roku. Szacuje się, że w obecnych warunkach nawet ok. 20% jest przedwcześnie złomowanych, co wiąże się z ogromną ilością odpadów motoryzacyjnych. Głównymi problemami są przebicia (12%) lub nieregularne zużycie spowodowane złym ciśnieniem w oponach (8%).
Znajdziesz nas w Google NewsBoeing znacznie zwiększył dostawy, ale i tak przegrywa z Airbusem
2 Komentarze