DrogowyTransport

Największy norweski dostawca budowlany też kupi nowe elektryki

Optimera jest największym dostawcą materiałów budowlanych w Norwegii, posiadającym blisko 25% udziału w rynku

Norweska Optimera, największy dostawca materiałów budowlanych w kraju, kupi nowe elektryczne ciężarówki. Firma zainwestuje w najbliższych kilku latach w 40-50 nowych większych elektrycznych ciężarówek i innych ciężkich bezemisyjnych pojazdów.

Optimera stawia na elektryczne ciężarówki

Optimera właśnie wprowadziła do użytku swoje zupełnie nowe flagowe elektryczne ciężarówki Volvo FH Electric o masie do 40 ton. Inwestując ponad 10 milionów norweskich koron, firma opracowała i zbudowała własne szybkie ładowarki, rozmieszczone w sześciu regionalnych magazynach oraz w nowym dużym centrum logistycznym w Vestby. Poza magazynem zaopatrzeniowym w Oslo firma rozpoczęła również budowę własnej stacji transformatorowej, aby zapewnić wystarczającą pojemność i wystarczająco szybkie ładowanie dla swojej szybko rosnącej elektrycznej floty transportowej.

Aby dostarczać naszym klientom odpowiednią logistykę, jesteśmy całkowicie zależni od dobrych, szybkich i dostępnych rozwiązań ładowania. Publiczna sieć ładowania jest obecnie niewystarczająca. Dlatego budujemy ją samodzielnie. Nowa elektryczna ciężarówka Volvo oznacza początek nowej, jeszcze bardziej ekologicznej dystrybucji materiałów budowlanych w Norwegii. Nasza infrastruktura jest już gotowa. W ciągu najbliższego roku do naszej floty dołączy wiele nowych dużych całkowicie elektrycznych pojazdów użytkowych – powiedział dyrektor logistyki w Optimera, Gard Erik Dahl.

Optimera

Czytaj też: Volvo dostarcza do Szwecji swój elektryczny samochód ciężarowy

Dekarbonizacja branży

Optimera jest największym dostawcą materiałów budowlanych w Norwegii, posiadającym blisko 25% udziału w rynku. Firma rocznie dostarcza 125 000 zamówień na place budowy z 10 rozproszonych po całej Norwegii centrów logistycznych. Nowa ciężarówka Volvo będzie głównie używana do transportu materiałów budowlanych w regionie Oslo i ma zadeklarowany zasięg elektryczny wynoszący 300 km dzięki swojej baterii o mocy 540 kW. Optimera już posiada dziewięć większych elektrycznych samochodów żurawiowych, które operują z magazynów zaopatrzeniowych w różnych regionach Norwegii. Trzy nowe są już zamówione i według Dahla powinny zostać dostarczone w tym roku. Rozważane będzie również zakupienie kolejnych większych elektrycznych ciężarówek, gdy firma nabierze doświadczenia w praktycznym użytkowaniu nowej Volvo FH Electric.

Optimera

Czytaj też: Wstrzymanie dotacji do paliw kopalnych może ograniczyć globalne emisje o 10%

Szybkie ładowarki mają ułatwić ładowanie pojazdów elektrycznych podczas ich załadunku nowymi towarami. Dodatkowo, elektryczne ciężarówki są również ładowane zwykłymi ładowarkami o mocy 22 kW w depo przez noc. Oznacza to, że pojazdy mogą być w ciągłej eksploatacji przez dłuższy czas niż w przypadku polegania na publicznie dostępnych rozwiązaniach szybkiego ładowania. Obecnie firma posiada ponad 100 ciężarówek żurawiowych, które stanowią główną flotę przedsiębiorstwa. Jej celem jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2030 roku.

Volvo zdobywa rekordowe zamówienie na elektryczne ciężarówki

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button