PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
Info z rynku

Współpraca PKN ORLEN z PZPN została przedłużona

Współpraca PKN ORLEN z Polskim Związkiem Piłki Nożnej (PZPN) została przez koncern przedłużona. W praktyce oznacza to, że PKN ORLEN przez blisko cztery lata będzie Sponsorem Generalnym polskiej piłki nożnej, jedenastu reprezentacji narodowych, w tym reprezentacji mężczyzn oraz Sponsorem Tytularnym rozgrywek piłkarskich – m.in. Ekstraligi kobiet, Pucharu Polski kobiet oraz ePucharu Polski. Ponadto współpraca z PZPN obejmie także realizację przez koncern projektów piłkarskich ukierunkowanych na wsparcie i rozwój dzieci oraz młodzieży.

Współpraca PKN ORLEN z PZPN pomoże dotrzeć koncernowi do milionów kibiców

Współpraca z PZPN to gwarancja dotarcia do milionów kibiców w Polsce i za granicą. Kampanie z udziałem kadrowiczów – m.in. Roberta Lewandowskiego, Wojciecha Szczęsnego, Arkadiusza Milika czy Piotra Zielińskiego – będą wykorzystywane przez koncern jako platforma marketingowa wspierająca biznes, w tym sprzedaż detaliczną na stacjach paliw czy nowe koncepty gastronomiczne. Przy czym, co warto zaznaczyć, w czasie obowiązywania nowej umowy reprezentacja Polski mężczyzn rozegra dwa cykle eliminacyjne – do mistrzostw Europy i świata.

Zobacz także: Łańcuch dostaw PKN ORLEN zostanie umocniony dzięki kolejnej inwestycji

Ważnym aspektem nowej umowy z PZPN jest także kompleksowe wsparcie reprezentacji młodzieżowych, w których swoje talenty wykuwają przyszli kadrowicze oraz kadrowiczki. Nowa umowa przewiduje wsparcie merytoryczne PZPN przy realizacji programów piłkarskich PKN ORLEN, w których już bierze udział aż 18 tys. dzieci. Ponadto koncern będzie w najbliższych latach także Sponsorem Generalnym kadr młodzieżowych.

PKN ORLEN będzie sponsorem piłki nożnej kobiet oraz eFutbolu

Co więcej, koncern w ramach współpracy z PZPN zostanie również Sponsorem Generalnym reprezentacji Polski kobiet, a także Sponsorem Tytularnym Pucharu Polski kobiet, Ekstraligi kobiet oraz 1. Ligi kobiet. Warto zaznaczyć, że na przestrzeni ostatniej dekady liczba piłkarek zwiększyła się w Polsce aż 8-krotnie, a zainteresowanie wydarzeniami piłkarskimi deklaruje 63 proc. Polek. Rośnie również marketingowa wartość żeńskiego futbolu. Oglądalność meczów kadry kobiet w eliminacjach mistrzostw świata w szczytach komunikacyjnych przekraczała 400 tys. widzów. Przy czym, podczas obowiązywania nowej umowy w 2025 roku odbędą się mistrzostwa Europy kobiet.

Zobacz także: ORLEN VC inwestuje w innowacyjną polską firmę Apeiron Synthesis

PKN ORLEN dostrzega również potencjał wirtualnej odmiany piłki nożnej jako nowego narzędzia wspierającego rozwój dyscypliny, pozwalającego budować rozpoznawalność marki wśród setek tysięcy graczy. Oglądalność finału esportowych Mistrzostw Świata w FIFA 23 między Polską a Brazylią wyniosła blisko 800 tys. widzów, a według badania Polish Gamers 2022 aż 68 proc. młodych Polaków poniżej 18 lat gra w gry komputerowe. Koncern będzie Sponsorem Tytularnym ePucharu Polski oraz Generalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w eFutbolu, która jest aktualnym wicemistrzem świata FIFAe Nations Cup 2022 oraz wicemistrzem Europy UEFA eEURO 2021.

Grupa ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu

Jak zaznaczyła Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN, Grupa ORLEN jest największym sponsorem polskiego sportu. Skala zaangażowania Grupy ORLEN w tym obszarze systematycznie rośnie. Polskie przedsiębiorstwo wspiera blisko 100 utalentowanych zawodników, ponad 70 klubów, 10 związków i 2 komitety. Grupa ORLEN stawia na współpracę z PZPN, bo piłka nożna to najpopularniejsza dyscyplina sportu w kraju, a rozgrywki śledzi ponad 70 proc. Polaków. Piłka tworzy w Polsce także prawdziwą społeczność. W naszym kraju gra w nią zawodowo i amatorsko trzy miliony osób, a w trakcie sezonu w każdy weekend jest rozgrywanych około 9 tys. spotkań. Grupa ORLEN chce wykorzystywać ten potencjał do promocji biznesu, ale jednocześnie wspólnie ze związkiem działać na rzecz rozwoju sportu dzieci i młodzieży.

Łańcuch dostaw PKN ORLEN zostanie umocniony dzięki kolejnej inwestycji

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Back to top button