LotniczyTransport

Akcjonariusze pozywają linie lotnicze! Poszło o odwołane loty

Linia lotnicza spodziewa się ogromnych kwartalnych strat wysokości od 725 do 825 mln dolarów

Akcjonariusze złożyli pozew przeciwko liniom Southwest Airlines, oskarżając przewoźnika o ukrywanie problemów, które doprowadziły w zeszłym miesiącu do chaosu operacyjnego i odwołania ponad 15 tys. lotów. Straty Southwest Airlines sięgają milionów dolarów i to na samych tylko zwrotach biletów.

Akcjonariusze Southwest Airlines złożyli pozew

Akcjonariusze przekonują w pozwie zbiorowym, złożonym w sądzie federalnym w Houston, że Southwest Airlines publicznie bagatelizował lub nie ujawnił poważnych niedociągnięć w swojej technologii oprogramowania do planowania lotów. W pozwie stwierdzono również, że przewoźnik nie omówił, w jaki sposób jego struktura tras „punkt-punkt”, która różni się od struktury „piasta-szprychy” [ang. „Hub-and-Spoke”, transport w ramach tego systemu następuje najpierw do węzła transportowego, a następnie od węzła do wybranego celu – przyp. red.] w innych dużych amerykańskich liniach lotniczych, może narazić go na negatywne skutki złej pogody.

Akcjonariusze pod przewodnictwem Arthura Teroganesiana przekazali, że przez nieujawnienie informacji, oświadczenia przewoźnika o jego działalności w dokumentach regulacyjnych i w wystąpieniu medialnym byłego dyrektora generalnego Gary’ego Kelly’ego, „były fałszywe i wprowadzające w błąd”. Teroganesian dodał, że gdy prawda wyszła na jaw, cena akcji Southwest spadła o około 10% między 23 grudnia 2022 roku a 3 stycznia 2023 roku, wymazując ponad 2 miliardy dolarów wartości dla akcjonariuszy.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Ogromne straty przewoźnika

W dniach poprzedzających Boże Narodzenie śnieżyca w USA skutkowała odwołaniem tysięcy lotów w całym kraju. Nagły wzrost odwołań i opóźnień sprawił, że linie lotnicze zaczęły borykać się z problemem przeciążenia personelu i systemów. W kolejnych dniach burze ustały i po świętach Bożego Narodzenia liniom udało się przekierować pasażerów. Udało się to większości linii, z wyjątkiem Southwest.

Systemy linii lotniczej zawiodły podczas świątecznego chaosu, a personel linii lotniczych energicznie pracował nad ręcznym planowaniem. Firma ostatecznie zdecydowała się zamknąć cały system planowania i uruchomić go ponownie. To wszystko doprowadziło do ​​odwołania przez linię lotniczą 16 700 lotów między 21 a 31 grudnia. Linia lotnicza spodziewa się ogromnych kwartalnych strat wysokości od 725 do 825 mln dolarów. Szacuje się, że około 400 do 425 milionów dolarów tej straty to skutki odwołania lotów w okresie świątecznym.

Czytaj też: Przewoźnik straci prawie miliard dolarów! Wszystko przez śnieżycę…

Śnieżyca sparaliżowała USA. Tysiące odwołanych lotów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button