National Air Cargo prowadzi rozmowy z linią lotniczą Airbus, by wyczarterować samolot Airbus Beluga „Super Transporter”. Amerykański przewoźnik wchodzi na rynek ładunków ponadgabarytowych po dodaniu do swojej floty dwóch Boeingów 747-400F.
Samolot Airbus Beluga w rękach National Air Cargo?
National Air Cargo z Florydy ma na oku samolot Airbus A300-600ST, popularnie znany jako Beluga. Przewoźnik oferujący usługi transportu ładunków ponadgabarytowych, mógłby skorzystać z pomocy tej gigantycznej maszyny, by jeszcze bardziej zwiększyć swoje możliwości przewozowe, po niedawnym nabyciu dwóch nowych Boeingów 747-400.
Rozmawiamy z zarządem Airbusa, aby sprawdzić, czy partnerstwo przynesie obopólne korzyści, ponieważ ich możliwości przewozowe są znacznie większe – powiedział Alan White, dyrektor ds. rozwoju w National Air Cargo.
Samolot, który linie lotnicze chciałyby wyczarterować, jest ładowany przez dziób i pozwala na transport ładunków ponadgabarytowych, takich jak czołgi i helikoptery. Kontrastuje z gigantem cargo Boeinga, Dreamlifterem, który ma specjalne drzwi do załadunku ładunku od tyłu.
Airbus Beluga up-close.
📹: muc.aviation pic.twitter.com/YHqvJfxpxt
— Aviation (@ilove_aviation) January 10, 2023
Czytaj też: Najbardziej ruchliwe lotniska cargo w Polsce. Oto krajowe TOP 5!
Airbus zwiększa dostępność Belugi
Od początku roku Airbus udostępnia swoją flotę samolotów Beluga do obsługi ładunków ponadgabarytowych. Airbus zwykle używał Belugi do transportu części między zakładami produkcyjnymi, jednak w świetle konfliktu na Ukrainie, który odsunął na bok ponadgabarytową flotę towarową rosyjskiego przewoźnika towarowego Wołga-Dniepr, nastąpił wzrost popytu na takie samoloty.
Producent samolotów ma obecnie dwa samoloty Airbus Beluga ST – numer 2 (F-GSTB) i 3 (F-GSTC) – dostępne do czarteru. Trzeci ma być dostępny w 2023 r., a ostatnie dwa w 2024 r. Airbus wyprodukował pięć gigantycznych samolotów transportowych „ST”, ale wycofano je na rzecz większego Airbusa BelugaXL, których zbudowano sześć.
National Air Cargo niedawno dołączyło do swojej floty również dwa frachtowce Boeing 747-400, otwierając możliwość przewozu ładunków, które nie mieszczą się w zwykłych ładowniach samolotów cargo. Oba samoloty mają mniej niż 15 lat i powinny być gotowe do wejścia do służby w lutym.
Celebrating the season’s colors of red, white, and gold with the special livery #NationalAirlines B747-400BCF aircraft! Beautiful shot from the New York City sky @ John F. Kennedy International Airport
Pic Credit – @aerovincenzo#QueenoftheSkies #GoNational #NationalAirlines pic.twitter.com/7JZ0YABVzs— National Airlines (@GoNationalAir) November 30, 2022
Czytaj też: Nadzieja na miękkie lądowanie w USA rośnie! Co na to Fed?
Znajdziesz nas w Google NewsLinie lotnicze rozdają pasażerom vouchery na przejazdy Uberem