PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport

Przewoźnik z Florydy ma na oku gigantyczne Airbusy Beluga

National Air Cargo niedawno dołączyło do swojej floty również dwa frachtowce Boeing 747-400

National Air Cargo prowadzi rozmowy z linią lotniczą Airbus, by wyczarterować samolot Airbus Beluga „Super Transporter”. Amerykański przewoźnik wchodzi na rynek ładunków ponadgabarytowych po dodaniu do swojej floty dwóch Boeingów 747-400F.

Samolot Airbus Beluga w rękach National Air Cargo?

National Air Cargo z Florydy ma na oku samolot Airbus A300-600ST, popularnie znany jako Beluga. Przewoźnik oferujący usługi transportu ładunków ponadgabarytowych, mógłby skorzystać z pomocy tej gigantycznej maszyny, by jeszcze bardziej zwiększyć swoje możliwości przewozowe, po niedawnym nabyciu dwóch nowych Boeingów 747-400.

Rozmawiamy z zarządem Airbusa, aby sprawdzić, czy partnerstwo przynesie obopólne korzyści, ponieważ ich możliwości przewozowe są znacznie większe – powiedział Alan White, dyrektor ds. rozwoju w National Air Cargo.

Samolot, który linie lotnicze chciałyby wyczarterować, jest ładowany przez dziób i pozwala na transport ładunków ponadgabarytowych, takich jak czołgi i helikoptery. Kontrastuje z gigantem cargo Boeinga, Dreamlifterem, który ma specjalne drzwi do załadunku ładunku od tyłu.

Czytaj też: Najbardziej ruchliwe lotniska cargo w Polsce. Oto krajowe TOP 5!

Airbus zwiększa dostępność Belugi

Od początku roku Airbus udostępnia swoją flotę samolotów Beluga do obsługi ładunków ponadgabarytowych. Airbus zwykle używał Belugi do transportu części między zakładami produkcyjnymi, jednak w świetle konfliktu na Ukrainie, który odsunął na bok ponadgabarytową flotę towarową rosyjskiego przewoźnika towarowego Wołga-Dniepr, nastąpił wzrost popytu na takie samoloty.

Producent samolotów ma obecnie dwa samoloty Airbus Beluga ST – numer 2 (F-GSTB) i 3 (F-GSTC) – dostępne do czarteru. Trzeci ma być dostępny w 2023 r., a ostatnie dwa w 2024 r. Airbus wyprodukował pięć gigantycznych samolotów transportowych „ST”, ale wycofano je na rzecz większego Airbusa BelugaXL, których zbudowano sześć.

National Air Cargo niedawno dołączyło do swojej floty również dwa frachtowce Boeing 747-400, otwierając możliwość przewozu ładunków, które nie mieszczą się w zwykłych ładowniach samolotów cargo. Oba samoloty mają mniej niż 15 lat i powinny być gotowe do wejścia do służby w lutym.

Czytaj też: Nadzieja na miękkie lądowanie w USA rośnie! Co na to Fed?

Linie lotnicze rozdają pasażerom vouchery na przejazdy Uberem

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button