ÖBB rozpoczęło rok 2023 z przytupem, ogłaszając nowe inwestycje w austriacką infrastrukturę kolejową w wysokości aż 3,38 mld euro. Głównym odbiorcą środków będzie wschodnia część kraju i land Styria.
Ogromne inwestycje w austriacką infrastrukturę kolejową
Inwestycje w austriacką infrastrukturę kolejową są częścią pakietu wydatków budowlanych o wartości 19 mld euro, który obowiązuje do 2028 roku. Na ten rok zapowiedziane wydatki wyniosą blisko 3,4 miliarda euro. Środki zostaną podzielone pomiędzy poszczególne kraje związkowe w następujący sposób:
- Vorarlberg: 52 miliony euro, sieć o długości 104 kilometrów,
- Salzburg: 171 milionów euro, sieć o długości 242 kilometrów,
- Górna Austria: 331 milionów euro, sieć o długości 881 kilometrów,
- Karyntia: 379 mln euro, sieć o długości 517 kilometrów,
- Tyrol: 536 milionów euro, sieć o długości 460 kilometrów,
- Styria: 642 mln euro, sieć o długości 787 kilometrów,
- Burgenland, Dolna Austria i Wiedeń: 1,2 miliarda euro.
Głównym odbiorcą inwestycji w infrastrukturę kolejową w 2023 roku będzie region wschodniej Austrii, obejmujący kraje związkowe Dolna Austria, Burgenland i Wiedeń. Celem operatora jest zakończenie rozbudowy Pottendorfer w rejonie Wiednia oraz między Münchendorf a Wampersdorf. Szczególny nacisk zostanie położony na pociągi regionalne, gdzie planowane są różne rozbudowy, modernizacje i elektryfikacje. W Wiedniu nacisk zostanie położony na lepsze połączenia kolejowe, zwłaszcza na osi wschód-zachód. Ponadto zostaną odnowione dworce kolejowe, a wiele linii regionalnych zostanie poddanych elektryfikacji.
Czytaj też: Pociągi się spóźniają? Wystarczy nie pokazywać ich na rozkładzie
Nacisk na tunele
Prace w Tyrolu będą koncentrować się na trasie dojazdowej do tunelu pod przełęczą Brenner i obejmą między innymi dodatkowe wiercenia poszukiwawcze i postępy w rozbudowie czterech torów na węźle Schaftenau – Radfeld. Dodatkowo, wprowadzone zostaną usprawnienia na stacjach Telfs-Pfaffenhofen i Fritzens-Wattens. ÖBB będzie również dążyć do zamknięcia kilku przejazdów kolejowych w Tyrolu i zwiększenia środków bezpieczeństwa na innych.
Znaczna część prac związanych z koleją Koralm będzie prowadzona w kraju związkowym Styria, stąd duże inwestycje w tym kraju związkowym. Styria otrzyma 2,8 miliarda euro do 2028 roku. ÖBB zamierza rozpocząć układanie torów w 33-kilometrowym tunelu Koralm i dokonać przełomu w tunelu bazowym Semmering. Inne działania obejmują wzmocnienie instalacji solarnych w kraju związkowym, modernizację stacji kolejowych, zwiększenie wysiłków w zakresie elektryfikacji i rozbudowę istniejących linii.
Czytaj też: Polskie firmy współpracują przy wdrożeniu technologii wodorowych w transporcie szynowym
Znajdziesz nas w Google NewsIntercity znów podnosi ceny biletów! Już nawet auto jest tańsze…
3 Komentarze