Magazyny

Duński konglomerat buduje centrum logistyczne w Chinach

Duński konglomerat buduje centrum logistyczne w Chinach. Inwestycja ma zapewnić rozwój regionalny oraz wspierać logistykę. Obiekt ma uzyskać najwyższe oznaczenie certyfikacji LEED. 

Maersk buduje centrum logistyczne w Chinach

Maersk planuje zbudować swoje pierwsze zielone centrum logistyczne w Chinach. Obiekt ma powstać w Lin-gang w Szanghaju. Pod koniec minionego roku podpisano umowę o przekazanie gruntu z przedstawicielami Szanghajskiej Strefy Wolnego Handlu Lin-gang.

Obiekt ma zacząć funkcjonować w trzecim kwartale 2024 roku, a łączna wartość inwestycji wynosi 174 mln USD. Maersk nazywa projekt „flagowym” centrum dystrybucyjnym. Obszar magazynowy o powierzchni 150 000 m2 składa się z czterech 3-kondygnacyjnych magazynów oraz jednego o wysokości 24 metrów ze zautomatyzowanym systemem składowania i pobierania (AS/RS). Ma on zapewnić klientom szeroki zakres zintegrowanych usług logistycznych.

Zobacz także: Najbardziej ruchliwe lotniska cargo w Polsce. Oto krajowe TOP 5!

Jak podał Maersk, nowe centrum logistyczne zlokalizowane w Chinach ma zapewnić klientom szeroki zakres zintegrowanych usług logistycznych, przede wszystkim międzynarodową konsolidację eksportu, ale także realizację i dystrybucję zamówień regionalnych i globalnych, transgraniczny handel elektroniczny oraz pozostałe usługi o wartości dodanej.

Grafika 1. Wizualizacja nowego centrum logistycznego Maersk. 

Maersk/Mat.pras.

Zobacz także: Sektor nieruchomości w Chinach: władze próbują zapobiec kryzysowi

Rola Szanghaju w rozwoju międzynarodowej pozycji Maersk

Szanghaj ma odgrywać kluczową rolę w międzynarodowym rozwoju korporacji Maersk. Niedaleko Lin-gang znajduje się port Yangshan. Dodatkowo duży wpływ na rozwój korporacji ma strefa wolnego handlu, przez co flagowe centrum logistyczne ma zapewnić sprawne i zrównoważone rozwiązania, szczególnie w odniesieniu do łańcuchów dostaw.

Według zapowiedzi obiekt będzie certyfikowany metodą LEED (Leadership in Energy and Environmental Design). Maersk chce, aby uzyskał najwyższe oznaczenie, czyli platynowe. Aby to osiągnąć, do budowy wykorzystane zostaną wyłącznie materiały przyjazne środowisku. Co więcej, w środku znajdzie się system zarządzania wodą deszczową oraz panele słoneczne, co ma na celu zoptymalizowanie zużycia energii i wody. Po zakończeniu budowy w środku znajdą się również oświetlenie LED czy systemy ogrzewania wykorzystujące energię niekopalną.

Po 3 latach izolacji Chiny otwierają granice zrywając z polityką zero-covid

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button