IntermodalnyKolejowyTransport

Włoski przewoźnik podwaja częstotliwość kursowania pociągów

Kursy między mediolańskim terminalem Segrate a kampańskim terminalem Marcianise wzrosną z trzech do sześciu

GTS Rail podwaja częstotliwość kursowania swoich pociągów towarowych, kursujących wzdłuż grzbietu Tyrreńskiego. Od 23 stycznia dzienne kursy między mediolańskim terminalem Segrate a kampańskim terminalem Marcianise wzrosną z trzech do sześciu.

GTS Rail zwiększa częstotliwość kursowania pociągów

Działające od 2020 r. połączenie kolejowe dla jednostek intermodalnych czyni z Segrate węzeł komunikacyjny między południowymi Włochami a północną Europą. Stąd siedem pociągów tygodniowo odjeżdża do Rotterdamu, skąd jednostki mogą kontynuować podróż do Wielkiej Brytanii na promach Cldn Ferry. Pociągi posiadają obniżone wagony do załadunku kontenerów C45 i mogą też przewozić odpady i towary niebezpieczne. GTS Rail postanowiło zwiększyć częstotliwość kursowania pociągów towarowych na tej trasie.

Dziś obsługujemy ponad 147 połączeń krajowych i międzynarodowych, nasza flota może liczyć na 28 lokomotyw, a kolejne 20 jest w drodze dzięki najnowszym inwestycjom – wyjaśnia Alessio Muciaccia, dyrektor zarządzający GTS.

Dodaje, że „podwojenie liczby kursów na linii tyrreńskiej pozwala wzmocnić ruch i w coraz większym stopniu łączyć południowe Włochy z północną Europą”.

Nawet w odniesieniu do roku 2022 możemy uznać, że jesteśmy zadowoleni z osiągniętych celów: inwestycji, wzrostu liczby tras i wzrostu liczby pracowników – dodaje.

Czytaj też: Delta Rail uruchomi połączenie intermodalne z Francji do Niemiec

Najdłuższa trasa intermodalna w Europie

GTS Rail może pochwalić się również uruchomieniem najdłuższej w Europie bezpośredniej trasy intermodalnej. 11 października uruchomione zostało połączenie kolejowe pomiędzy stacją kolejową Bari Lamasinata, na południowo-wschodnim wybrzeżu Włoch, a portem Zeebrugge, w północnej Belgii. Jak poinformował GTS, pociąg został nazwany 2SeasTrain, ponieważ łączy Morze Śródziemne z Morzem Północnym. Przewiduje się, że czas przejazdu na trasie o długości 2000 km wyniesie około 48 godzin, a każdy pociąg będzie mógł przewieźć 32 jednostki.

To nie pierwsza usługa łącząca Bari i Belgię. Podobną usługę oferuje Lineas. Belgijska firma posiada połączenie kolejowe między miastem Apulia a Antwerpią. Jednak GTS wygrywa wyścig długodystansowy o kilka kilometrów i ze znacznie szybszym czasem przejazdu. Według GTS, 50 procent ładunków wymienianych na tej linii będzie stanowić żywność i napoje. Inne zaangażowane branże będą przewozić drewno i tworzywa sztuczne, ale usługa jest otwarta dla wszystkich klientów.

Czytaj też: Inflacja w grudniu zaskoczyła niemal wszystkich! Odczyt znacznie poniżej oczekiwań

GTS Rail uruchamia najdłuższą trasę intermodalną w Europie

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button