Spółka Sony Honda Mobility zaprezentowała nową markę pojazdów elektrycznych. AFEELA oferować będzie pojazdy autonomiczne, a pierwsze zamówienia będzie można składać za 2,5 roku.
Sony Honda Mobility z nową marką – AFEELA jako konkurencja Tesli
Sony i Honda zaprezentowały nową markę samochodów elektrycznych podczas targów CES 2023 (Consumer Electronics Show). AFEELA obejmować będzie linię samochodów zasilanych wyłącznie akumulatorami. Nazwa marki ma pochodzić od słowa feel i definiować bliski kontakt kierowcy z pojazdem. Jej rozwój ma się opierać na trzech filarach AAA – autonomii (Autonomy), powiększeniu (Augmentation) oraz pokrewieństwie (Affinity).
Yasuhide Mizuno, dyrektor generalny Sony Honda Mobility powiedział o projekcie:
AFEELA reprezentuje naszą koncepcję interaktywnej relacji, w której ludzie odczuwają interaktywną mobilność i gdzie mobilność może wykrywać i rozumieć ludzi i społeczeństwo dzięki wykorzystaniu technologii wykrywania i sztucznej inteligencji.
Zgodnie z przekazanymi informacjami samochody mają trafić do sprzedaży pod koniec 2025 roku. Dostawy do pierwszych klientów w Ameryce Północnej rozpoczną się początkiem 2026 roku. Model będzie umożliwiał autonomiczną jazdę poziomu 3 (w tym funkcje wspomagania jazdy). Prototyp zaprezentowany na wydarzeniu w Las Vegas ma łącznie 45 kamer i czujników. Sedan ma również zainstalowane sensory ultradźwiękowe.
Zobacz także: Volkswagen ID. Buzz Cargo wybrany przez niderlandzką firmę logistyczną
Nowoczesna technologia i zaawansowane rozwiązania
Za komfort i bezpieczeństwo ma odpowiadać integracja najnowocześniejszej technologii czujników Sony i systemów bezpieczeństwa Hondy. Oprogramowanie w pojeździe ma być regularnie aktualizowane za pomocą sieci 5G. Marki współpracują również z firmami technologicznymi Qualcomm Inc. i Epic Games Inc.
Zobacz także: Wyjście z Unii Europejskiej zaszkodziło Brytyjczykom i nie tylko im
Projekt samochodu powstał na bazie konceptu Vision S, a więc prototypu elektrycznego samochodu Sony, który został zaprezentowany kilkanaście miesięcy temu. Pierwotnie zakładano, że zaprezentowany model jest tylko „pokazem możliwości” japońskiego giganta technologicznego. Gdy do projektu dołączyła Honda, wówczas poinformowano o utworzeniu nowej marki. Pomimo pierwszych zdjęć i zaprezentowania prototypu na targach, nie podano jeszcze pełnej specyfikacji. Zapewniono jednak, że samochód ma konkurować z liderami rynkowymi dzięki wykorzystaniu szerokiej gamy rozwiązań opartych na AI.
Priorytetowym rynkiem ma być Ameryka Północna, gdzie pojazd będzie produkowany. Z czasem jednak samochodów ma być dostosowywany również do innych rynków. Spółka Sony Honda Mobility chce stać się konkurentem amerykańskiej Tesli.
Znajdziesz nas w Google NewsNowe drogi w 2023 roku. Udostępnionych zostanie 260 km dróg [MAPA]
2 Komentarze