DrogowyTransport

Na odcinku A1 powstanie trzeci pas. GDDKiA wraca do punktu wyjścia

Plany poszerzenia autostrady postanowiono zacząć realizować jeszcze w minionym roku. Z uwagi na problemy z przetargiem konieczne było unieważnienie całej procedury. Obecnie GDDKiA wprowadziła szereg zmian w umowie, która zostanie podpisana z nowym wykonawcą. Trzeci pas na A1 ma znacząco usprawnić ruch pomiędzy dwoma miastami. 

Poszerzenie drogi pomiędzy Toruniem i Włocławkiem – ponowny przetarg

GDDKiA planuje poszerzenie autostrady A1 na trasie między Toruniem i Włocławkiem o trzeci pas. W związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz budową drogi ekspresowej S10 łączącej Szczecin z Warszawą oczekuje się większego natężenia ruchu.

Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy, który podejmie się wykonania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej (DŚU). Poprzedni oferent znacząco przekroczył kwotę budżetu przeznaczoną na realizację wyznaczonego zadania.

Zobacz także: Nowe drogi w 2023 roku. Udostępnionych zostanie 260 km dróg [MAPA]

Mapa 1. Planowane poszerzenie autostrady A1 na odcinku łączącym Toruń i Włocławek. 

GDDKIA

Trzeci pas na A1 – kierowcy muszą jeszcze poczekać

Pierwszy przetarg ogłoszono jeszcze jesienią ubiegłego roku. Ze względu na unieważnienie procedury podjęto decyzję o wszczęciu kolejnego postępowania. Docelowo rozbudowa o trzeci pas w obie strony obejmie około 35 km autostrady A1 od węzła Toruń Południe do węzła Włocławek Północ.

A1 to droga biegnąca przez środek Polski, od Gdańska do granicy z Czechami w Gorzyczkach. Łącznie ma długość 566 km, przy czym 152 km stanowi odcinek koncesyjny. W ostatnich tygodniach 2022 roku udostępniono obie jezdnie w pełnym przekroju między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk w woj. łódzkim. Tym samym kierowcy jadący od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy mogą poruszać się trzema pasami w obu kierunkach.

Zobacz także: Inflacja bazowa nie jest miarą doskonałą, przez co banki centralne mogą się mylić

Poszerzanie autostrad to coraz częściej poruszany temat w polskich mediach. W wielu przypadkach unaocznia się konieczność dobudowania trzeciego pasa na odcinkach, gdzie w godzinach szczytu tworzą się zatory. Mowa szczególnie o drogach łączących Warszawę i Łódź czy Kraków i Katowice.

Polska zajęła 6. miejsce w rankingu Manufacturing Risk Index. Jesteśmy atrakcyjnym rynkiem logistycznym

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button