
Plany poszerzenia autostrady postanowiono zacząć realizować jeszcze w minionym roku. Z uwagi na problemy z przetargiem konieczne było unieważnienie całej procedury. Obecnie GDDKiA wprowadziła szereg zmian w umowie, która zostanie podpisana z nowym wykonawcą. Trzeci pas na A1 ma znacząco usprawnić ruch pomiędzy dwoma miastami.
Poszerzenie drogi pomiędzy Toruniem i Włocławkiem – ponowny przetarg
GDDKiA planuje poszerzenie autostrady A1 na trasie między Toruniem i Włocławkiem o trzeci pas. W związku z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz budową drogi ekspresowej S10 łączącej Szczecin z Warszawą oczekuje się większego natężenia ruchu.
Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka wykonawcy, który podejmie się wykonania dokumentacji niezbędnej do uzyskania decyzji środowiskowej (DŚU). Poprzedni oferent znacząco przekroczył kwotę budżetu przeznaczoną na realizację wyznaczonego zadania.
Zobacz także: Nowe drogi w 2023 roku. Udostępnionych zostanie 260 km dróg [MAPA]
Mapa 1. Planowane poszerzenie autostrady A1 na odcinku łączącym Toruń i Włocławek.

Trzeci pas na A1 – kierowcy muszą jeszcze poczekać
Pierwszy przetarg ogłoszono jeszcze jesienią ubiegłego roku. Ze względu na unieważnienie procedury podjęto decyzję o wszczęciu kolejnego postępowania. Docelowo rozbudowa o trzeci pas w obie strony obejmie około 35 km autostrady A1 od węzła Toruń Południe do węzła Włocławek Północ.
A1 to droga biegnąca przez środek Polski, od Gdańska do granicy z Czechami w Gorzyczkach. Łącznie ma długość 566 km, przy czym 152 km stanowi odcinek koncesyjny. W ostatnich tygodniach 2022 roku udostępniono obie jezdnie w pełnym przekroju między węzłami Piotrków Trybunalski Południe i Kamieńsk w woj. łódzkim. Tym samym kierowcy jadący od Tuszyna do początku obwodnicy Częstochowy mogą poruszać się trzema pasami w obu kierunkach.
Zobacz także: Inflacja bazowa nie jest miarą doskonałą, przez co banki centralne mogą się mylić
Poszerzanie autostrad to coraz częściej poruszany temat w polskich mediach. W wielu przypadkach unaocznia się konieczność dobudowania trzeciego pasa na odcinkach, gdzie w godzinach szczytu tworzą się zatory. Mowa szczególnie o drogach łączących Warszawę i Łódź czy Kraków i Katowice.
Znajdziesz nas w Google News