MorskiTransport
Gorące newsy

Francuski gigant żeglugowy całkowicie wycofał się z Rosji

Już w marcu, podobnie jak inne międzynarodowe linie żeglugowe, CMA CGM wstrzymało obsługę statków do i z Rosji

Francuski gigant CMA CGM całkowicie wycofał się z Rosji. Firma poinformowała o zbyciu udziałów w rosyjskich terminalach. Już w marcu, podobnie jak inne międzynarodowe linie żeglugowe, CMA CGM wstrzymało obsługę statków do i z Rosji po inwazji Moskwy na Ukrainę.

CMA CGM wycofał się z Rosji

Francuska grupa żeglugowa CMA CGM zakończyła wycofywanie się z rynku rosyjskiego, zbywając udziały w terminalach poprzez wymianę aktywów. Tym samym CMA CGM już całkowicie wycofał się z Rosji, podobnie jak wiele innych firm po ataku rosyjskich wojsk na Ukrainę.

Wraz z tą sfinalizowaną transakcją i decyzją o zawieszeniu wszystkich nowych rezerwacji do i z Rosji od 1 marca 2022 roku, Grupa CMA CGM nie będzie już zaangażowana w żadne podmioty działające w Rosji – poinformowała spółka w przesłanym pocztą elektroniczną oświadczeniu.

CMA CGM odziedziczyła 25% udziałów w czterech terminalach w Rosji i Finlandii po przejęciu fińskiej firmy Containerships w 2018 roku, a w 2021 roku podjęła decyzję o zamianie rosyjskich udziałów na większy holding w Finlandii. Francuska grupa posiadała udziały poprzez wspólne przedsięwzięcia joint venture z Global Ports Investments PLC. Global Ports przekazał w osobnym oświadczeniu na swojej stronie internetowej, że bezgotówkowa transakcja wymiany dałaby mu pełną kontrolę nad terminalem Moby Dik i Yanino Logistics Park w rejonie Petersburga, w zamian za zmniejszenie jego udziałów z 75% do 50% w terminalach w Helsinkach i Kotce.

CMA CGM, z siedzibą w Marsylii i prywatnie kontrolowana przez rodzinę Saade, jest jedną z największych na świecie linii kontenerowych. Podobnie jak inne międzynarodowe linie żeglugowe, CMA CGM wstrzymało obsługę statków do i z Rosji po inwazji Moskwy na Ukrainę.

Czytaj też: IKEA całkowicie wycofuje się z Rosji i Białorusi. Masowe zwolnienia

Maersk też wycofuje się z Rosji

Również duński rywal A.P. Moller-Maersk ogłosił w sierpniu porozumienie w sprawie sprzedaży swojego 30,75% udziału w Global Ports współudziałowcowi Delo Group, największemu rosyjskiemu operatorowi kontenerowemu. Maersk przekazał, że po sfinalizowaniu transakcji nie będzie już działać ani posiadać żadnych aktywów w Rosji. Maersk posiada w Rosji biura w Sankt Petersburgu, Noworosyjsku, Kaliningradzie i Władywostoku. Duńska firma zatrudnia w Rosji około 500 pracowników.

Od początku wojny na Ukrainie naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia naszych pracowników. Jest to priorytet, do którego nadal dążymy po podjęciu tej decyzji – przekazał Maersk.

Czytaj też:

Stadler przenosi produkcję Flirtów z Białorusi do Polski

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button