DrogowyIntermodalnyKolejowyTransport

Ceny energii dobijają francuskich operatorów. Apelują o pomoc!

Lahaye Global Logistics zaapelował do władz Francji o interwencję

Francuski operator intermodalny zaapelował do państwa o reakcję w sprawie podwyżki cen energii dla przewozów kolejowych. Operator wskazuje, że podwyżka cen energii uderzy w branżę przewozów towarowych.

Podwyżka cen energii zagraża sektorowi

Lahaye Global Logistics, jeden z pionierów rozwoju transportu intermodalnego we Francji, zaapelował do władz o interwencję w celu ograniczenia wpływu rosnących cen energii na sektor kolejowych przewozów towarowych. Operator przekazał, że podwyżka cen energii uderzy w cały sektor, a w konsekwencji odczują to konsumenci.

Nasz dostawca przewozów kolejowych, Naviland Cargo [spółka zależna SNCF – przyp. red.] zapowiedział 22-procentowy wzrost stawek od 1 stycznia 2023 r., co oznacza dla nas dodatkowy koszt w wysokości 1 mln euro – wzrost, który firma będzie musiała przerzucić na swoich klientów. Niektórzy nasi klienci już nas ostrzegli, że będą musieli wycofać się z tego środka transportu – powiedział dyrektor zarządzający Lahaye, Matthieu Lahaye.

Do tej pory koszty transportu kolejowego utrzymywały się na dobrym poziomie w stosunku do transportu drogowego, natomiast pod względem wpływu na środowisko przewozy kolejowe wypadały znacznie lepiej. W marcu tego roku Lahaye ocenił, że rozwój transportu intermodalnego w przedsiębiorstwie pozwolił na uniknięcie emisji 50 tysięcy ton CO2 i redukcję zużycia 16,5 milionów litrów oleju napędowego. W obliczu gwałtownie rosnących cen paliw stanowi to przewagę, ale może równie dobrze przekształcić się w przeszkodę, biorąc pod uwagę gwałtowny wzrost cen energii elektrycznej, który ma wpływ na kolejowe przewozy towarowe.

Czytaj też: DB Cargo może podnieść ceny przewozów nawet o 45%

Wsparcie konieczne po ośmiokrotnym wzroście

Matthieu Lahaye wezwał władze państwa do zapewnienia wsparcia finansowego „aby pomóc branży przejść przez ten trudny okres”.

Władze publiczne słuchają, ale nic się nie dzieje. Robimy wszystko, co możliwe, aby utrzymać naszą usługę intermodalną, ale jeśli rząd nie zobowiąże się do pomocy, będziemy musieli ponownie rozważyć naszą strategię – stwierdził.

Przypomnijmy, że na początku grudnia Fret Ferroviaire Français du Futur (Alliance 4F), który reprezentuje francuskich operatorów transportu kolejowego i intermodalnego, stwierdził, że podwyżka cen energii zagraża przyszłości sektora. Wzrost cen z 56 euro za megawat na godzinę (MWh) w zeszłym roku do 473,51 euro/MWh w tym roku sprawi, że rachunek za energię elektryczną płacony przez przewoźników kolejowych SNCF Réseau, zarządcy sieci kolejowej we Francji, wzrośnie ponad ośmiokrotnie.

Czytaj też: Niski wiek emerytalny we Francji generuje wysokie koszty

Ceny energii trakcyjnej we Francji wzrosną ośmiokrotnie!

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button