MorskiTransport
Gorące newsy

Bardzo dobry rok chińskiego stoczniowca! Dostarczył 209 statków

Chiński koncern stwierdził, że rok 2022 był wyjątkowy, wskazując na 8-procentowy wzrost dostaw rok do roku

Chiński konglomerat stoczniowy China State Shipbuilding Corporation kończy 2022 rok dostawą 209 statków, co stanowi równowartość 14 mln DWT. CSSC przekazał, że w tym roku pozyskał najwięcej nowych zamówień na budowę statków na świecie, pomimo wyzwań spowodowanych pandemią i ekstremalnymi warunkami pogodowymi.

CSSC podsumowuje mijający rok

Ponad jedną trzecią statków ukończonych i dostarczonych w tym roku przez stocznie grupy CSSC stanowiły statki dwupaliwowe (31,6%), podczas gdy statki średniej i wysokiej klasy stanowiły ponad połowę dostaw. Jednymi z najważniejszych tegorocznych wydarzeń dla firmy są dostawy czterech bardzo dużych kontenerowców o pojemności 24 000 TEU przez należące do grupy Hudong-Zhonghua Shipbuilding i Jiangnan Shipbuilding. Statki te są największymi na świecie kontenerowcami pod względem ich pojemności.

W ciągu roku Hudong-Zhonghua i Jiangnan Shipbuilding dostarczyły również łącznie pięć gazowców LNG, w tym dwa zbiornikowce o pojemności 174 000 m3, dwa o pojemności 80 000 m3 i jeden o pojemności 30 000 m3. Ponadto Jiangnan Shipbuilding i Dalian Shipbuilding Industry zdobyły pierwsze zamówienia na budowę gazowców LNG na szeroką skalę.

Głównym typem statków budowanych przez jednostki China State Shipbuilding Corporation, stały się statki dwupaliwowe. Wśród nich można wymienić pierwszy na świecie statek do przewozu ropy, zasilany LNG, a także pierwszy chiński VLCC o wyporności 300 000 ton, wyposażony w dwie pary sztywnych żagli skrzydłowych, opracowanych przez krajowy zespół badawczy.

Czytaj też: Chińczycy oddali do użytku największy kontenerowiec na świecie

CSSC zamierza utrzymać pozycję

Firma stoczniowa dostarczyła również Hai Yang Shi You 301, który został opisany jako największy na świecie statek bunkrujący LNG. Statek został ukończony przez spółkę zależną CSSCGuangzhou Shipbuilding International (GSI) po przeprowadzeniu projektu konwersji. Okręt jest pierwszym w Chinach statkiem do bunkrowania LNG i został przebudowany ze zbiornikowca. Został zbudowany przez Jiangnan Shipbuilding i dostarczony w maju 2015 roku firmie China National Offshore Oil Corporation (CNOOC). Statek o całkowitej długości 184,7 metra i szerokości 28,1 metra może przewozić 30 000 metrów sześciennych skroplonego gazu ziemnego.

W tym roku nastąpiła również dostawa pierwszego zasilanego metanolem dwupaliwowego zbiornikowca średniego zasięgu o pojemności 49 900 DWT, zbudowanego w Guangzhou Shipyard International (GSI) w Chinach dla Proman Stena Bulk.

Firma zyskuje również na znaczeniu w zakresie budowy zbiornikowców do przewozu ciekłego CO2. W listopadzie 2022 r. chiński Dalian Shipbuilding Industry (DSIC) rozpoczął budowę dwóch, napędzanych LNG i wspomaganych wiatrem, zbiornikowców do przewozu CO2 dla Northern Lights, spółki joint venture koncernów energetycznych Shell, Equinor i TotalEnergies.

Chiński koncern stwierdził, że rok 2022 był wyjątkowy, wskazując na 8-procentowy wzrost dostaw rok do roku, pomimo wyzwań związanych z pandemią i lockdownami. W przyszłym roku największy na świecie stoczniowiec planuje utrzymać swoją pozycję w sektorze i kontynuować pracę nad rozwojem przemysłu stoczniowego.

Czytaj też: Port Gdańsk największym portem kontenerowym na Bałtyku

Danaos zamawia cztery kolejne kontenerowce napędzane metanolem

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button