LotniczyTransport

Izraelski przewoźnik powiększa flotę. Kupi nowego Dreamlinera

Samolot zostanie wyposażony w system antyrakietowy, znany jako Flight Guard

Izraelski narodowy przewoźnik El Al Israel Airlines planuje dodać do swojej floty nowego Boeinga 787 Dreamliner. Linia złożyła ofertę zakupu kolejnego 787-9 wyposażonego w silniki Rolls-Royce Trent 1000 od nieujawnionego operatora lub linii lotniczej. Samolot będzie musiał zostać zmodyfikowany i wyposażony w system antyrakietowy, znany jako Flight Guard.

Izraelski przewoźnik powiększy flotę o nowy Boeinga 787 Dreamliner

Izraelski narodowy El Al Israel Airlines może wkrótce powitać w swojej flocie kolejnego Boeinga 787 Dreamliner. Izraelski przewoźnik przedłużył ofertę zakupu dodatkowego Dreamlinera, zbudowanego początkowo dla innej linii lotniczej. Obecnie El Al posiada w swojej flocie dwa różne warianty Dreamlinerów.

Linia oczekuje również na dostawę innego Dreamlinera, który był częścią pierwotnego zamówienia, ale dostawa została odroczona z powodu pandemii COVID-19. El Al eksploatuje obecnie trzy 787-8 oraz 12 sztuk większego wariantu 787-9.

Gdy linia zakupi 787-9, samolot będzie musiał zostać zmodyfikowany tak, aby spełniał rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa przewoźnika. El Al jest bowiem znany jako najbardziej bezpieczna linia lotnicza na świecie i jest jedynym przewoźnikiem, którego samoloty posiadają wbudowany system antyrakietowy, znany jako Flight Guard. Przewoźnik zaktualizował technologię Flight Guard w 2014 roku, aby włączyć system ostrzegania o zbliżaniu się do pocisku (MAWS), który wykrywa pocisk we wczesnej fazie lotu.

Czytaj też: Największe lotnisko na świecie. Po raz ósmy jest to Dubaj!

Kiedy nastąpi dostawa?

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przewoźnik spodziewa się dostawy 787-9 w drugim kwartale 2024 roku. El Al wskazał również niedawno, że rozważy złożenie zamówienia lub zakup dodatkowych samolotów w celu zaspokojenia potrzeb w zakresie przepustowości. W ramach umowy El Al otrzyma również kredyt, który zostanie wykorzystany albo na usługi Boeinga, albo na pomoc w finansowaniu przełożonej dostawy 787-8.

El Al obecnie wykorzystuje 787-9 na trasach długodystansowych, w tym podczas lotów łączących bazę w Tel Awiwie ze Stanami Zjednoczonymi. Na początku tego miesiąca linia ogłosiła, że rozszerzy serwis do Los Angeles, a zakup dodatkowego 787-9 pomoże w realizacji tych planów.

Silny związek między El Al a społecznością Los Angeles wymaga, abyśmy utrzymali pięć tygodniowych lotów między Los Angeles a Izraelem przez całą zimę. Nasi klienci zasługują na poznanie Izraela w drodze do Ziemi Świętej podczas pięciu lotów tygodniowo w okresie zimowym. Jesteśmy jedyną linią lotniczą, która może to zaoferować – powiedział Ben Tal Ganancia, dyrektor generalny El Al w rozmowie z Jewish Journal.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Izraelski przewoźnik El Al notuje zysk pierwszy raz od pandemii

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button