LotniczyTransport

Belgijskie linie dodadzą do swojej floty pięć nowych Airbusów

Oprócz zamówienia nowych Airbusów, Brussels Airlines chce wziąć w leasing dwa Bombardiery CRJ-900

Belgijski przewoźnik Brussels Airlines potwierdził, że w ciągu najbliższych dwóch lat do jego floty dołączą nowe samoloty Airbus A320neo. Przewoźnik złożył pierwsze zamówienie na trzy Airbusy A320neo w czerwcu ubiegłego roku, a samoloty te mają trafić do niego w 2023 roku. Dwa dodatkowe samoloty dołączą do floty w 2024 roku.

Brussels Airlines zamawia samoloty Airbus A320neo

Po dostawie do Brussels Airlines nowe samoloty Airbus A320neos zastąpią niektóre ze starszych samolotów Airbus A319. Według danych ch-aviation.com, 15 Airbusów A319 należących do belgijskiego przewoźnika ma średnio 17,6 lat, a średnia wieku całej floty, w tym 16 Airbusów A320ceos i dziewięciu Airbusów A330-300 na trasach długodystansowych, jest niewiele niższa i wynosi 16,7 lat. Przewoźnik zachwala nowe maszyny i przekonuje, że Airbusy A320neo są o 15-20% bardziej wydajne pod względem zużycia paliwa niż Airbusy A320ceo i jednocześnie o 50% cichsze niż starsze maszyny.

Wraz z całą branżą musimy więcej inwestować w alternatywy dla paliw kopalnych. W Brussels Airlines aspirujemy do tego, aby w 2023 roku odbył się pierwszy lot z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Jednak aby móc na szeroką skalę korzystać z tego bardziej przyjaznego dla klimatu paliwa, trzeba będzie poczynić duże inwestycje w zakłady produkcyjne. Inwestycje, których jako sektor nie jesteśmy w stanie udźwignąć sami – stwierdził Peter Gerber, prezes Brussels Airlines.

Czytaj też: Największe lotnisko na świecie. Po raz ósmy jest to Dubaj!

Rozwój lotów krótkodystansowych

Po dość trudnym letnim sezonie w 2022 roku, Brussels Airlines ma nadzieję, że latem przyszłego roku liczba operacji krótkodystansowych wzrośnie o 10%. Od 26 marca 2023 r. przewoźnik rozpocznie loty do sześciu nowych miejsc w Europie i Afryce Północnej Billund (Dania), Brindisi (Włochy), Dżerba (Tunezja), Monastir (Tunezja), Warszawa i Zurych. Przewoźnik zwiększy również częstotliwość lotów na kilku istniejących trasach, w tym do Frankfurtu, Madrytu i Palma de Mallorca. Dodatkowe loty pomogą zapewnić bardziej dogodne połączenia z siatką połączeń długodystansowych Brussels Airlines, która koncentruje się głównie na Afryce Zachodniej i Południowej, a także obejmuje codzienne loty do Nowego Jorku.

Brussels Airlines planuje również zatrudnić 20 pilotów, 90 stewardów, 30 techników i inżynierów, 50 pracowników lotniska oraz 40 pracowników handlowych i pomocniczych. Oprócz zamówienia nowych Airbusów, Brussels Airlines ponownie połączy siły z CityJet, aby wziąć w leasing dwa Bombardiery CRJ-900. Samoloty regionalne, mieszczące 90 pasażerów, będą wspierać działalność przewoźnika przez całe lato, podróżując na mniej uczęszczanych trasach, takich jak te do Bordeaux. Poprzednia umowa leasingu między przewoźnikami została anulowana na początku pandemii w marcu 2020 r.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Nowy Airbus A330neo uszkodzony! Samolot uderzył w budynek

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button