
PESA rozpoczęła testy nowych pociągów dla Kolei Czeskich. Nowe jednostki wejdą do służby w przyszłym roku, a obecnie negocjowany jest zakup kolejnych dziesięciu pojazdów. ČD zawarł umowę ramową z PESA Bydgoszcz na dostawę do 160 jednostek, a dotychczas zakontraktował dwa zamówienia na łącznie 66 jednostek o wartości 5,6 mld czeskich koron (1,08 mld zł).
PESA Bydgoszcz rozpoczęła testy pociągów dla Kolei Czeskich
Zbliża się termin wdrożenia nowych zespołów trakcyjnych na czeskiej kolei. Polski producent PESA Bydgoszcz rozpoczął testy nowych pociągów dla Kolei Czeskich. Jednostki będą nosić oznaczenie DMU 847, choć producent nazywa je również Regio 160. PESA poinformowała, że rozpoczęła już przepisowe badania homologacyjne na torze testowym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Obecnie trwają jeszcze testy silników i układów hamulcowych, natomiast główna część testów odbędzie się w Czechach na torze Instytutu Kolejnictwa.
Nowe jednostki wejdą do służby w przyszłym roku, ale już zdążyły zdobyć nagrodę Dobry Wzór 2022 przyznawaną przez Instytut Wzornictwa. W różnych fazach produkcji znajduje się obecnie 18 sztuk zespołów trakcyjnych. Koleje Czeskie zamówiły ich dotychczas 66, a obecnie negocjowany jest zakup kolejnych dziesięciu jednostek, które miałyby trafić do eksploatacji w regionie Pilzna.

Czytaj też: Sukces bydgoskiej firmy. Kolejne polskie pociągi PESA pojadą do Czech!
Umowa na 160 jednostek
Produkcja jednostek została opóźniona o ponad pół roku. Oprócz barw korporacyjnych Kolei Czeskich, jednostki będą kursować w ramach Praskiego Transportu Zintegrowanego (PID). W przypadku jednostek w barwach PID, zespoły zostaną rozmieszczone na liniach w Pradze i regionie środkowoczeskim, do czasu zakończenia elektryfikacji, zwłaszcza na linii Praga – Kladno lub Praga – Beroun – Rakovník. Pierwsze jednostki w barwach ČD przeznaczone są dla regionu Czech Południowych, a następne dostawy dla regionu Czech Środkowych i Południowych oraz dla Wysoczyzny.
ČD zawarł umowę ramową z PESA Bydgoszcz na dostawę do 160 jednostek, a dotychczas zakontraktował dwa zamówienia na łącznie 66 jednostek o wartości 5,6 mld czeskich koron (1,08 mld zł). Nowe jednostki będą fabrycznie wyposażone w europejski system sygnalizacji ETCS, zaoferują przestronne wnętrze, 115 miejsc siedzących, klimatyzację, dostęp bez barier dla osób niepełnosprawnych, Wi-Fi oraz gniazdka do ładowania drobnej elektroniki.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Znajdziesz nas w Google News