E-commerce

Nestle stawia na e-commerce. Gigant pokona konkurencję?

Obecnie handel elektroniczny stanowi około 15% całej sprzedaży Nestle

Według przewidywań, do 2025 roku handel elektroniczny będzie stanowił 25% całkowitej sprzedaży koncernu Nestle. Gigant przekształca również swoje operacje poprzez dalszą digitalizację łańcuchów dostaw i produkcji. Jej celem jest stworzenie przewagi konkurencyjnej dzięki danym, sztucznej inteligencji, automatyzacji i analityce predykcyjnej.

Handel elektroniczny w Nestle

Nestle, największy na świecie koncern, zajmujący się produkcją i przetwarzaniem żywności i napojów, widzi coraz większy potencjał w handlu elektronicznym e-commerce. Firma przedstawiła ambitny plan, aby już w 2025 roku handel elektroniczny stanowił 25% całej sprzedaży Nestle.

Nestle przyspiesza transformację cyfrową opartą na danych we wszystkich kategoriach i regionach geograficznych – powiedział Bernard Meunier, wiceprezes wykonawczy i szef strategicznych jednostek biznesowych, marketingu i sprzedaży, podczas dorocznego dnia inwestorów firmy w Barcelonie.

Obecnie handel elektroniczny stanowi około 15% całej sprzedaży Nestle, co stanowi spory progres w porównaniu do 8% w 2018 roku. Firma odnotowała całkowitą sprzedaż w wysokości 95,71 mld dolarów w roku fiskalnym 2021.

Cyfryzacja dotyka wszystkich aspektów działalności Nestle, od zarządzania łańcuchem dostaw, przez produkcję, po marketing i sprzedaż, stawiając Nestle na czele branży spożywczej i napojów – podaje firma.

Czytaj też: Girteka cyfryzuje systemy logistyczne do zarządzania flotą

Cyfryzacja łańcuchów dostaw

Firma twierdzi, że zamierza łączyć się z konsumentami w odpowiedni i spersonalizowany sposób. W 2019 roku 20% wszystkich kontaktów konsumenckich z Nestle było spersonalizowanych, a celem było osiągnięcie 40% do końca 2020 roku. Nestle zbudowało również sieć ponad 25 studiów e-contentu.

Studia te szybko i wydajnie tworzą wpływowe i odpowiednie lokalnie treści, tworząc materiały komunikacyjne dostosowane do rynku i konsumentów w mniej niż 48 godzin – twierdzi firma.

Nestle przekształca również operacje poprzez dalszą cyfryzację swoich łańcuchów dostaw i produkcji. Celem jest stworzenie przewagi konkurencyjnej dzięki danym, sztucznej inteligencji, automatyzacji i analityce predykcyjnej. Na przykład pod koniec 2019 roku Nestle wyposażyła 100 fabryk w „roboty współpracujące”, które wchodzą w interakcje z ludźmi we wspólnej przestrzeni lub bezpiecznie pracują w ich pobliżu.

Spodziewamy się, że do 2025 roku zwiększymy nasze inwestycje w marketing cyfrowy o 50% i prawie podwoimy procentowy udział w handlu elektronicznym. Nestle przyspiesza cyfryzację, wykorzystując dane i technologię do odblokowania wydajności i możliwości rozwoju. Korzystamy z szybkich zmian w zachowaniach konsumentów, wzmacniając nasze cyfrowe biznesy i skalując możliwości cyfrowe – dodaje firma.

Czytaj też: Co czeka rynek pracy w dobie postępującej cyfryzacji?

Znany arabski przewoźnik drogowy wchodzi na polski rynek

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button