DrogowyTransport

Niemiecka poczta zamawia 2 tysiące elektryków Forda

Ford Pro dołączył do innych partnerów DHL, między innymi do Mercedesa i Volvo Trucks

Deutsche Post DHL zamówiło ponad 2 000 elektrycznych samochodów dostawczych Ford. Niemiecka poczta będzie wykorzystywać nowe furgonetki na całym świecie. Pierwsze pojazdy już zostały dostarczone, a pozostałe mają trafić do floty do końca przyszłego roku.

Deutsche Post DHL zamawia nowe samochody elektryczne Ford

Deutsche Post DHL otrzymała pierwsze samochody dostawcze Ford Pro i wyszczególniła, że pierwsze pojazdy trafią do Bułgarii, Belgii, Niemiec, Luksemburga, Meksyku, Holandii, Wielkiej Brytanii i Czech. Dostawa jest częścią podpisanego globalnego protokołu ustaleń pomiędzy Deutsche Post i Ford Pro. Obecne zamówienie koncentruje się na furgonetkach E-Transit przeznaczonych do obsługi przesyłek ekspresowych w obu Amerykach i Europie. Dodatkowo DHL zakupił Forda Pro EV z niestandardową skrzynią do dystrybucji w niemieckich miastach.

DHL Express dodał latem 270 furgonetek E-Transit do swojej brytyjskiej floty i był jednym z pierwszych klientów próbnych Forda, gdy firma wprowadziła na rynek samochody E-Transit pod koniec 2020 roku.

E-Transit szybko stał się najlepiej sprzedającym się komercyjnym samochodem elektrycznym w Ameryce Północnej, a od czerwca jest również najlepiej sprzedającym się w swoim segmencie w Europie, co oznacza, że całkowicie elektryczny 2-tonowy van już robi duże postępy – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę.

Czytaj też: DHL podnosi ceny dla klientów biznesowych i nakłada nowe opłaty

Spółka stawia na pojazdy elektryczne

Grupa DHL oczekuje ponadto, że współpraca z Ford Pro obejmie pełen pakiet rozwiązań do obsługi floty elektrycznej, w tym dostęp do połączonego oprogramowania E-Telematics i rozwiązań ładowania Ford Pro, co również przybliży ją do realizacji celów związanych z zerową emisją. Grupa stawia sobie za cel osiągnięcie udziału pojazdów elektrycznych w logistyce na poziomie 60% do 2030 roku, efektywnie dążąc do obsługi ponad 80 tysięcy pojazdów elektrycznych w ciągu dziesięciu lat.

Deutsche Post DHL jest również zaangażowany w kilka inicjatyw, takich jak Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, inicjatywa EV100 Grupy Klimatycznej oraz inicjatywa Science-Based Target (SBTi). Przez lata firma produkowała własny pojazd dostawczy – StreetScooter. Jednak po sprzedaży tego biznesu w styczniu luksemburskiemu holdingowi Odin Automotive, DPDHL obecnie silnie polega na zewnętrznych partnerach w zakresie pojazdów. Ford Pro dołączył do innych partnerów DHL, między innymi do Mercedesa i Volvo Trucks.

Deutsche Post DHL

Czytaj też: Pierwszeństwo dla wchodzących na pasy działa świetnie. O 40% mniej zabitych

DHL Parcel Polska poszerza flotę o nowe eSprintery

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button