W niedzielę wieczorem niemieccy kolejarze zakończyli strajk. Ruch pociągów został wznowiony, ale Deutsche Bahn ostrzegł, że minie kilka dni zanim sytuacja na niemieckiej kolei wróci do normy.
Niemieccy kolejarze zakończyli strajk
Niemieccy kolejarze zakończyli strajk. W niedzielę wieczorem, 28 stycznia, wznowiono regularny ruch pociągów w Niemczech. Sześciodniowy strajk trwający od 23 stycznia był najdłuższym w historii kraju. 5 lutego związek zawodowy GDL wznowi negocjacje z Deutsche Bahn na podstawie postawionych żądań przedstawionych spółce kolejowej dzień po rozpoczęciu strajku. Jeśli jedna z dwóch stron zechce, do negocjacji dołączą dwaj mediatorzy.
Czytaj też: Strajk niemieckich kolejarzy spowoduje miliardowe straty
Jak informuje portal TrasportoEuropa, GDL zobowiązało się nie organizować kolejnych strajków do 3 marca. Jednak, zanim sytuacja w transporcie kolejowym towarów wróci do pełnej normalności będzie potrzebne kilka dni. Deutsche Bahn przekazało, że konieczne będzie przetworzenie przesyłek, które nagromadziły się w trakcie strajku. Najbardziej dotkniętymi przez strajk sektorami były te, które dotyczą transportu dużych ilości towarów. Poszkodowane firmy przewozowe nie są w stanie przenieść wszystkich przesyłek na drogę.
Germany’s train drivers' union – the GDL – has called for a fourth round of strikes escalating a wage dispute with Germany's leading rail operator, Deutsche Bahn, after rejecting a new tariff offer https://t.co/kd8qK8VNHG pic.twitter.com/kb04XMQBqu
— Reuters (@Reuters) January 22, 2024
Związek chce konkretów
Ogółem GDL przedstawiło 35 postulatów, które zwiększyłyby koszty zatrudnienia w DB o 50 procent. Jak informuje portal Zdopravy, GDL przytoczyło przykład podejścia przewoźników Netinera i Go-Ahead. Oprócz skrócenia czasu pracy do 35 godzin tygodniowo, od lutego wynagrodzenia w tych spółkach wzrosną o 210 euro, a następnie o taką samą kwotę w styczniu przyszłego roku. Do lipca maszyniści otrzymają także bonus w wysokości 3000 euro jako rekompensatę inflacji, w ratach.
Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?
Ostatecznie, konsekwencje strajku na niemieckiej kolei obejmowałyby nie tylko kwestie logistyczne, ale także ekonomiczne i społeczne. Pierwszym i najbardziej oczywistym skutkiem jest chaos w transporcie publicznym. Firmy zależne od efektywnego transportu, takie jak sektor produkcyjny czy handel, mogą napotkać trudności w dostawach surowców i produktów. Dodatkowo, samo Deutsche Bahn jako przedsiębiorstwo, poniesie straty finansowe w wyniku utraconych przychodów z biletów i usług transportowych.
Znajdziesz nas w Google NewsStrajk pracowników we włoskim porcie! Boją się o swoje życie!