MorskiTransport

CMA CGM przejmuje terminale w Nowym Jorku i New Jersey

Gigant potwierdził, że kupi aktywa terminalowe od Global Container Terminals (GCT)

Francuska grupa CMA CGM, trzeci co do wielkości przewoźnik oceaniczny na świecie, przejmuje terminale w Staten Island w Nowym Jorku i Bayonne w New Jersey. Gigant potwierdził, że kupi aktywa terminalowe od Global Container Terminals (GCT).

CMA CGM zakupi od GCT terminale w Nowym Jorku i New Jersey

Przewoźnicy oceaniczni w ciągu ostatnich dwóch lat zgromadzili ogromne ilości gotówki, dzięki czemu mogą pozwolić sobie na różnego rodzaju inwestycje, od zakupu nowych statków, samolotów, platform technologicznych po przejęcie terminali. I z ostatnim przypadkiem maszy do czynienia teraz, bowiem gigant żeglugowy CMA CGM ogłosił, że przejmie od Global Container Terminals (GCT) terminale w Staten Island w Nowym Jorku i Bayonne w New Jersey.

W ostatnich miesiącach porty w Nowym Jorku i New Jersey stały się najbardziej ruchliwą bramą importową w USA, tymczasowo zrzucając z podium port w Los Angeles. Obiekty GCT New York i GCT Bayonne mają łączną przepustowość ekwiwalentu 2 milionów jednostek dwudziestostopowych rocznie. Transakcja CMA CGM dotyczy dwóch z sześciu terminali. Oba terminale będą obsługiwane jako obiekty dla wielu użytkowników z zachowaniem obecnego kierownictwa.

Jak podaje CMA CGM, terminal w Bayonne może obecnie obsługiwać kontenerowce o wielkości do 18 000 TEU. Firma planuje podwoić pojemność terminala do 2030 roku i umożliwić obsługę statków o pojemności do 22 000 TEU. CMA CGM planuje zwiększyć przepustowość terminalu Staten Island o 65% do 2027 roku.

Przejęcie konsoliduje naszą pozycję w Stanach Zjednoczonych i wzmacnia usługi, które świadczymy dla amerykańskich klientów oraz efektywność ich łańcucha dostaw – stwierdził dyrektor generalny CMA CGM Group, Rodolphe Saadé.

Czytaj też: CMA CGM nagrodzi klientów za szybszy zwrot kontenerów

Gigant inwestuje w terminale

Strony nie ujawniły, za ile CMA CGM przejmie terminale w Nowym Jorku i w New Jersey. Jednak Bloomberg już w październiku informował, że GCT szuka kupca na swoje aktywa w Nowym Jorku i New Jersey. Według tego raportu, wartość terminali była wyceniana na około 3 miliardy dolarów, a wśród zainteresowanych wymieniało się wówczas Ports America, Terminal Investments Ltd., Carrix i Hapag-Lloyd.

Przejęcie przez CMA CGM terminali na Wschodnim Wybrzeżu to nie jedyna inwestycja francuskiego giganta w ten segment. W listopadzie zeszłego roku francuska firma wykupiła wszystkie udziały w terminalu Felix Marine Services w Los Angeles. Po zbyciu dwóch terminali na Wschodnim Wybrzeżu, GCT nadal będzie właścicielem innych dwóch terminali w Vancouver w Kolumbii Brytyjskiej: GCT Deltaport i GCT Vanterm.

Czytaj też: Najdroższe miasta świata znajdują się w Azji. Miasta Unii Europejskiej daleko w tyle

Zyski z frachtu morskiego spadają. Koniec boomu w branży?

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button