PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport
Gorące newsy

Czeskie Koleje wycofały polskie pociągi! Po dwóch dniach, bo się psują

Łącznie Czeskie Koleje zamówiły aż 76 jednostek RegioFox od bydgoskiej PESY

Czeskie Koleje Państwowe po dwóch dniach eksploatacji wycofały nowe polskie pociągi z powodu usterek. Każdy z pociągów musi przejechać pięćdziesiąt tysięcy kilometrów w ramach testowej eksploatacji. Nasi południowi sąsiedzi zamówili łącznie aż 76 takich jednostek.

Czeskie Koleje wycofały polskie pociągi od PESY

Po dwóch dniach użytkowania, Czeskie Koleje Państwowe wycofały z ruchu nowe polskie pociągi RegioFox serii 847 od polskiego producenta PESA Bydgoszcz, z powodu występujących usterek. Jak informuje portal Zdopravy, operator wprowadził dwie nowe jednostki do testowej eksploatacji we wtorek. Kursowały one na trasach między Rakovníkiem a Berounem oraz między Berounem a praskim Smíchovem.

Jedna z jednostek została wyłączona z użytku ze względu na usterki w klimatyzacji, druga natomiast z powodu problemów z ciśnieniem chłodzenia silnika. Firma już pracuje nad usunięciem tych usterek, i być może będą mogły ruszyć ponownie – powiedział członek zarządu Czeskich Kolei Państwowych Jiří Ješeta, w rozmowie z serwisem Zdopravy.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Łącznie Czeskie Koleje zamówiły aż 76 jednostek RegioFox od bydgoskiej PESY, z czego jedna kosztuje około 1,7 mln zł. Przedstawiciel Czeskich Kolei Państwowych, Emanuel Vittek podawał wcześniej, że nowe jednostki stopniowo miały zastąpić pociągi 814 RegioNova. Zanim to jednak nastąpi, każdy z pociągów musi przejechać pięćdziesiąt tysięcy kilometrów w ramach testowej eksploatacji.

RegioFox od PESA Bydgoszcz

Po Pradze oraz regionach środkowych i południowych Czech, kolejne nowe jednostki mają zostać skierowane do regionów Pardubickiego, Kraju hradeckiego, Pilzna oraz na Wysoczyźnie. Na tych trasach zastąpią starsze pojazdy z serii 814, 842, 843 oraz ewentualnie zestawy z lokomotywą 754 oraz wagonami Bdt.

Czytaj też: Koleje Czeskie instalują Wi-Fi 5G. PKP Intercity może zazdrościć

Pociągi RegioFox będą napędzane silnikami Rolls-Royce, które oprócz tradycyjnego oleju napędowego mogą także działać na biopaliwo HVO. Zespoły są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiadają ogrzewanie, klimatyzację, Wi-Fi, toalety próżniowe z przewijakiem oraz nowoczesny system informacji audio-wizualnej z monitorami LCD. Wnętrze mieści także osiem rowerów, trzy wózki dziecięce oraz dwa wózki inwalidzkie.

Pociągi zostały także wyposażone w system liczenia pasażerów, który zapewni nam oraz pasażerom lepszy wgląd w obłożenie poszczególnych połączeń – powiedział w marcu wiceprezes ds. transportu osobowego Czeskich Kolei, Jiří Ješeta, podczas prezentacji nowych zespołów. Pociągi osiągają maksymalną prędkość 120 kilometrów na godzinę oraz wyposażone są w system zabezpieczeń ETCS i radiokomunikację GSM-R.

Koleje Czeskie uruchomią aż 159 nowych pociągów regionalnych

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

8 Komentarze

  1. Awaryjność Pesy jest legendarna, wystarczy poczytać o problemach z Acatusami, Bydgostią, Dartami, Gamma i Krakowiakami

    1. Elfy 2 czyli jednostki 48We to również porażka. Wieczne usterki: drzwi, klimatyzacji, monitoringu, tablic informacyjnych, toalet i można tak wymieniać. Brak fachowości i umiejętności konstruowania pociągów. Gdyby tak samoloty robić to ci dzień minimum jeden by spadał na ziemię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button