Scania to pierwsza firma produkująca ciężkie samochody użytkowe, która zdecydowała się na emisję zielonych obligacji. Pozyskane środki pozwoliły przyspieszyć realizację niektórych projektów. Aktualnie Scania po raz kolejny emituje zielone obligacje, a nowa transza przyciągnęła spore zainteresowanie inwestorów.
Scania emituje zielone obligacje
Scania wyemitowała kolejną transzę zielonych obligacji, aby sfinansować elektryfikację w transporcie. To pierwszy producent samochodów ciężarowych, który podjął podobne kroki zmierzające do emisji zielonych obligacji. Prawo zostało przyznane firmie jeszcze w 2020 roku. W pierwszym etapie sfinansowano zakład produkcji akumulatorów oraz rozwój konstrukcji elektryków. W planach są kolejne zielone projekty.
Zobacz także: ORLEN udostępnił ultraszybką ładowarkę samochodową
Kolejne emisje zielonych obligacji są dowodem na to, że forma finansowania cieszy się sporą popularnością wśród inwestorów. Rynek kapitałowy wspiera korporację w tworzeniu bardziej zrównoważonego transportu. Dowodem na to jest fakt, iż kolejna transza przyciągnęła ponad 20 inwestorów z całego świata (w tym banki czy firmy ubezpieczeniowe).
Jonas Rickberg, dyrektor finansowy Scania mówi o zielonych obligacjach:
Potrzeba inwestycji w celu zapewnienia przejścia na transport wolny od paliw kopalnych jest ogromna. Będziemy wykorzystywać zieloną obligację do ciągłych inwestycji w elektryfikację, ponieważ oczekuje się, że pojazdy z napędem elektrycznym będą stanowić połowę naszej sprzedaży w 2030 roku.
Dodał także, że zainteresowanie ekologicznymi inwestycjami pozwala Scanii rozwijać się w znacznie szybszym tempie. Jednocześnie Rickberg wierzy, że zainteresowanie taką formą inwestycji będzie rosło w kolejnych latach.
Efektywniejsze finansowanie zielonych projektów w transporcie
Łączna kwota nowej transzy wynosi 3 mld koron SEK (ok. 1,3 mld PLN). Zielone obligacje pozwolą na efektywniejsze i bardziej transparentne finansowanie projektów motoryzacyjnych. Mowa przede wszystkim o rozwoju akumulatorów. Szwedzkie przedsiębiorstwo pracuje również nad rozwojem platform.
Zobacz także: To właśnie tak wygląda mechanizm zarządzania walutą euro – Unia kocha biurokrację
Według obowiązujących przepisów wpływy trafią na osobny rachunek, natomiast ich alokacja będzie raportowana zgodnie z międzynarodowymi standardami.
Obecnie oprócz sporych inwestycji w rozwój akumulatorów, Scania rozwija również technologie autonomicznej jazdy. Kilka miesięcy temu otrzymano zgodę na testowanie technologii w warunkach rzeczywistych (Więcej: Scania zyskała zgodę władz na rozszerzenie testów autonomicznych ciężarówek oraz Scania współpracuje z HAVI przy testach autonomicznej ciężarówki w Szwecji).
Znajdziesz nas w Google News
Jeden komentarz