DrogowyTransport

Gigant transportowy emituje zielone obligacje, aby finansować projekty elektryfikacji

Scania to pierwsza firma produkująca ciężkie samochody użytkowe, która zdecydowała się na emisję zielonych obligacji. Pozyskane środki pozwoliły przyspieszyć realizację niektórych projektów. Aktualnie Scania po raz kolejny emituje zielone obligacje, a nowa transza przyciągnęła spore zainteresowanie inwestorów. 

Scania emituje zielone obligacje

Scania wyemitowała kolejną transzę zielonych obligacji, aby sfinansować elektryfikację w transporcie. To pierwszy producent samochodów ciężarowych, który podjął podobne kroki zmierzające do emisji zielonych obligacji. Prawo zostało przyznane firmie jeszcze w 2020 roku. W pierwszym etapie sfinansowano zakład produkcji akumulatorów oraz rozwój konstrukcji elektryków. W planach są kolejne zielone projekty.

Zobacz także: ORLEN udostępnił ultraszybką ładowarkę samochodową

Kolejne emisje zielonych obligacji są dowodem na to, że forma finansowania cieszy się sporą popularnością wśród inwestorów. Rynek kapitałowy wspiera korporację w tworzeniu bardziej zrównoważonego transportu. Dowodem na to jest fakt, iż kolejna transza przyciągnęła ponad 20 inwestorów z całego świata (w tym banki czy firmy ubezpieczeniowe).

Jonas Rickberg, dyrektor finansowy Scania mówi o zielonych obligacjach:

Potrzeba inwestycji w celu zapewnienia przejścia na transport wolny od paliw kopalnych jest ogromna. Będziemy wykorzystywać zieloną obligację do ciągłych inwestycji w elektryfikację, ponieważ oczekuje się, że pojazdy z napędem elektrycznym będą stanowić połowę naszej sprzedaży w 2030 roku.

Dodał także, że zainteresowanie ekologicznymi inwestycjami pozwala Scanii rozwijać się w znacznie szybszym tempie. Jednocześnie Rickberg wierzy, że zainteresowanie taką formą inwestycji będzie rosło w kolejnych latach.

Efektywniejsze finansowanie zielonych projektów w transporcie

Łączna kwota nowej transzy wynosi 3 mld koron SEK (ok. 1,3 mld PLN). Zielone obligacje pozwolą na efektywniejsze i bardziej transparentne finansowanie projektów motoryzacyjnych. Mowa przede wszystkim o rozwoju akumulatorów. Szwedzkie przedsiębiorstwo pracuje również nad rozwojem platform.

Zobacz także: To właśnie tak wygląda mechanizm zarządzania walutą euro – Unia kocha biurokrację

Według obowiązujących przepisów wpływy trafią na osobny rachunek, natomiast ich alokacja będzie raportowana zgodnie z międzynarodowymi standardami.

Obecnie oprócz sporych inwestycji w rozwój akumulatorów, Scania rozwija również technologie autonomicznej jazdy. Kilka miesięcy temu otrzymano zgodę na testowanie technologii w warunkach rzeczywistych (Więcej: Scania zyskała zgodę władz na rozszerzenie testów autonomicznych ciężarówek oraz Scania współpracuje z HAVI przy testach autonomicznej ciężarówki w Szwecji).

Norwegia wprowadza specjalny podatek od aut elektrycznych

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button