IntralogistykaPrzemysł 4.0

Autonomicznie wózki widłowe Linde. Same omijają przeszkody

C-Matic HP ma udźwig do 1 tony, a jego nawigacja oparta jest technologii Slam

Producent wózków widłowych i sprzętu magazynowego Linde Material Handling zaprezentował nowego robota C-Matic HP. Nowe autonomicznie wózki widłowe Linde służą do transportu materiałów na krótkie i średnie odległości w ciasnych przestrzeniach. C-Matic HP ma udźwig do 1 tony, a jego nawigacja oparta jest technologii Slam, która wykorzystuje wcześniej wybraną mapę magazynu, kamerę oraz skaner zainstalowany na pojeździe.

Autonomicznie wózki widłowe Linde w ciasnych magazynach

W marcu firma Linde Material Handling zaprezentowała nową generację autonomicznych wózków do obsługi poziomej o nazwie C-Matic, którą w listopadzie rozszerzyła o wersję HP, co oznacza High Performance. Nowe autonomiczne wózki widłowe Linde oferują doskonałą wydajność, osiągając udźwig jednej tony i maksymalną prędkość 2,2 metra na sekundę. Ich wysokość wynosząca zaledwie 222 milimetry nadaje im dużą zwinność, dzięki czemu mogą pracować nawet w ciasnych pomieszczeniach. Wózek może również automatycznie ustawić się pod ładunkiem i bezpiecznie go podnieść, nawet jeśli nie jest on idealnie ustawiony w przejściach (na przykład lekko wystaje lub nie jest na osi).

Dzięki Linde C-Matic HP oferujemy naszym klientom autonomicznego robota mobilnego, który może odbierać zlecenia na różne sposoby. Ponadto potrafi umiejętnie omijać tymczasowe lub stałe przeszkody, dzięki czemu doskonale nadaje się do pracy mieszanej z ręcznymi wózkami przemysłowymi. Ściśle współpracujemy z naszym partnerem Idealworks, innowacyjnym dostawcą automatyki – wyjaśnia Stefan Prokosch, Senior Vice President Brand Management Linde MH.

Czytaj też: Robot ASTRID pozwala na pełną automatyzację inwentaryzacji

Maszyna z wieloma udogodnieniami, a zarazem prosta w obsłudze

Wózki mogą otrzymywać zlecenia pracy na różne sposoby, a podczas jazdy wykrywają potencjalne przeszkody, by autonomicznie je omijać. Dzięki tej funkcji mogą one współpracować z wózkami prowadzonymi przez operatora. Ich system nawigacji oparty jest na technologii Slam, która wykorzystuje wstępnie odczytaną mapę magazynu, kamerę i skaner zainstalowany w pojeździe.

Oparta na chmurze platforma sterowania AnyFleet pozwala na wykorzystanie dialogów i edytora graficznego do ustawiania pojazdów oraz definiowania stref i zasad działania. Platforma ta obsługuje standard Vda 5050, co pozwala C-Matic HP na współpracę z innymi pojazdami, nawet niezautomatyzowanymi, w celu obsługi flot mieszanych. Napęd elektryczny zasilany jest baterią o pojemności 5,76 kWh.

Linde

Czytaj też: Robotyzacja zabiera ludziom pracę i zmniejsza płace [BADANIE]

Podnośniki koszowe – rola w centrach logistycznych i magazynach

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button