DrogowyTransport

Mazda planuje ogromne inwestycje w produkcję akumulatorów

Producent samochodów zgodził się współpracować z siedmioma innymi firmami

Japońska Mazda przedstawiła nowy plan wydatków o wartości 10,6 miliarda dolarów na elektryfikację swoich pojazdów i poinformowała, że rozważa również inwestycje w produkcję akumulatorów.

Mazda zwiększa inwestycje w produkcję akumulatorów

Firma podniosła również swój cel sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) do 40% całkowitej globalnej sprzedaży do 2030 r. Mazda podąża za resztą branży, gdzie producenci samochodów na całym świecie wydają miliardy dolarów na inwestycje w produkcję akumulatorów i pojazdów elektrycznych w obliczu zaostrzonych przepisów dotyczących ochrony środowiska. Toyota i Honda zostały wcześniej skrytykowane przez ekologów i aktywistów za powolność w elektryfikacji.

Będziemy promować pełnoprawne wprowadzenie pojazdów elektrycznych i rozważymy inwestycje w produkcję akumulatorów. Szacujemy, że wskaźnik EV Mazdy w globalnej sprzedaży wzrośnie do zakresu od 25% do 40% do 2030 r. – poinformowała Mazda.

Poprzedni cel sprzedaży EV wynosił 25% do 2030 roku. Nowa prognoza jest zgodna z szerszym trendem w branży, a firma konsultingowa Deloitte spodziewała się, że do 2030 roku sprzedaż samochodów elektrycznych będzie stanowić około 32% całkowitej sprzedaży nowych samochodów na całym świecie.

Czytaj też: Chińscy producenci chcą zwiększyć sprzedaż elektryków w Europie

Mazda inwestuje w hybrydy i samochody elektryczne

W ramach trójfazowego planu Mazda wprowadzi modele battery-EV w „drugiej połowie fazy 2”, którą określiła jako okres między 2025 a 2027 rokiem. Zaplanowano też wprowadzenie na pełną skalę pojazdów w pełni elektrycznych między 2028 a 2030 rokiem. Starszy dyrektor zarządzający Akira Koga powiedział dziennikarzom, że inwestycja o wartości 10,6 miliarda dolarów zostanie dokonana wraz z jej partnerami i zostanie wykorzystana na badania i rozwój.

Koga odmówił podania szczegółowego harmonogramu inwestycji, dodając, że będzie to zależało od tego, jak szybko pojazdy elektryczne staną się popularne. Mimo to dyrektor generalny Mazdy, Akira Marumoto, powiedział, że firma będzie dążyć do wprowadzenia nowego systemu hybrydowego i poprawy wydajności silnika spalinowego.

Wierzymy, że podejście oparte na wielu rozwiązaniach będzie skuteczne – powiedział.

Współpraca z siedmioma firmami

Producent samochodów zgodził się współpracować z siedmioma firmami, w tym producentem komponentów elektrycznych Rohm, w celu wspólnego opracowywania i produkcji elektrycznych jednostek napędowych. Kierownictwo firmy poinformowało również, że Mazda osiągnęła porozumienie w sprawie dostaw z producentem akumulatorów Envision AESC na ograniczony okres między 2025 a 2027 rokiem.

Ponadto chcielibyśmy krok po kroku opracować strategię pozyskiwania i zabezpieczania akumulatorów – powiedział Akira Koga.

Dyrektor generalny Envision AESC, Shoichi Matsumoto, powiedział, że jego firma prowadzi rozmowy z producentami samochodów w Japonii, Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach w sprawie nowych umów na dostawy.

Mazda dąży do około 31 miliardów dolarów sprzedaży netto w roku obrotowym kończącym się w marcu 2026 r., co stanowi skok o około 45% w stosunku do roku finansowego kończącego się w marcu 2022 r. Deloitte spodziewa się, że do 2030 roku całkowita sprzedaż pojazdów elektrycznych osiągnie 31,1 miliona pojazdów, w porównaniu z oczekiwanymi 11,2 miliona w 2025 roku i 2,5 miliona w 2020 roku.

Czytaj też: Inflacja w Japonii jest najwyższa od 40 lat! Okres stabilności cen dobiega końca?

Dachser przejmuje niemieckiego producenta oprogramowania

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button