IntralogistykaMagazyny

Całkowita automatyzacja magazynów w logistyce coraz bliżej

Wzrost handlu elektronicznego przyspiesza automatyzację magazynów

Według przewidywań całkowita automatyzacja magazynów w sektorze logistycznym nastąpi w ciągu pięciu lub dziesięciu lat. Wdrażanie automatyzacji magazynów stale rośnie, ponieważ coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia optymalizacji przestrzeni i efektywności operacji magazynowych jako kluczowego czynnika sukcesu biznesowego.

Automatyzacja magazynów coraz popularniejsza

Obecnie popularną opcją jest częściowa automatyzacja magazynów, którą przyjęło już 80% firm w swoich magazynach e-commerce oraz 84% w magazynach B2B. Jak informuje portal Logística Profesional, 76% firm prowadzących magazyny e-commerce z częściową automatyzacją oraz 45% organizacji prowadzących magazyny B2B z częściową automatyzacją planuje przestawić się na całkowitą automatyzację w przyszłości. Decyzję tę tłumaczy wiele czynników.

Jak wynika z badania FM Logistic, 94% firm uważa, że głównymi motywatorami zmian we wszystkich rodzajach magazynów są poprawa efektywności, precyzji oraz obsługi klienta. Redukcja błędów jest wymieniana przez 90% firm w przypadku magazynów e-commerce, a zwiększenie bezpieczeństwa wskazuje 86% firm w przypadku magazynów B2B. Raport został opracowany na podstawie odpowiedzi z ponad 100 ankiet przeprowadzonych w trzech krajach.

Dodatkowo wzrost handlu elektronicznego przyspiesza automatyzację magazynów. Innowacje, rosnąca popularność modelu łańcucha dostaw jako usługi (SCaaS) oraz coraz łatwiejszy dostęp do nowoczesnych rozwiązań przyczyniają się do tej tendencji w kierunku całkowitej automatyzacji.

Czytaj też: Walmart stawia na roboty magazynowe. Zastąpią pracowników?

Duże przedsiębiorstwa wdrażają automatyzację szybciej

Większość organizacji objętych badaniem wdrożyła częściową automatyzację w magazynach e-commerce, ale duże przedsiębiorstwa zdają się podążać drogą automatyzacji szybciej niż mniejsze. Według badania, 43% dużych organizacji posiada obecnie w pełni zautomatyzowane magazyny e-commerce, podczas gdy odpowiednio tylko 9% średnich i 4% małych przedsiębiorstw dysponuje magazynami w pełni zautomatyzowanymi. W przypadku magazynów B2B, 30% dużych firm w pełni zautomatyzowało swoje obiekty, w porównaniu z 24% średnich i 6% małych przedsiębiorstw.

Jak informuje Logística Profesional, coraz więcej przedsiębiorstw planuje w pełni zautomatyzować swoje magazyny, aby zwiększyć wydajność w zarządzaniu dużymi ilościami zamówień, personalizacją produktów i częstymi zwrotami, aby sprostać potrzebom szybko rozwijającego się rynku. Według analizy sektorowej, 100% firm z branży kosmetycznej planuje całkowitą automatyzację swoich magazynów e-commerce w przyszłości. Ta tendencja wynika ze wzrostu popularności sprzedaży luksusowych produktów online w ciągu ostatnich lat.

Razem z czynnikami sprzyjającymi zmianie, raport analizuje także przeszkody z nią związane. 80% firm uważa, że opóźnienia w zwrocie inwestycji oraz opór wobec zmian to główne przeszkody. Innymi słowy, problemy finansowe są jednym z głównych czynników utrudniających automatyzację magazynów e-commerce i B2B. Około 2/3 firm objętych badaniem dysponuje budżetem na automatyzację lub innowacje w magazynach obu rodzajów. Większość firm, które nie dysponują budżetem na automatyzację magazynów, planuje go pozyskać w ciągu najbliższych 2-3 lat.

Czytaj też: Ceny mieszkań ciągle rosną. Na razie tylko nominalnie, bo realny wzrost zjada inflacja

Dachser wynajmuje drugą halę w czeskim parku logistycznym

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button